کد خبر 20196
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷

بخشایش اردستانی:

کسانی که مسئول مدیریت اتباع بیگانه هستند خودشان ریشه افغانی دارند/ امام جمعه‌ها مشوق این مهاجرت بودند/مهاجران باکیفیت میخواهیم

کسانی که مسئول مدیریت اتباع بیگانه هستند خودشان ریشه افغانی دارند/ امام جمعه‌ها مشوق این مهاجرت بودند/مهاجران باکیفیت میخواهیم

نماینده مردم اردستان گفت: کسانی که مسئول مدیریت اتباع بیگانه هستند، خودشان ریشه افغانی دارند، ما افغان ستیز نیستیم، ما مهاجرانی می‌خواهیم که باکیفیت باشند، برای مثال سرمایه گذار، پزشک و... باشند.

احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان و عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو باخبرنگار نمایندگان، گفت: در همه دنیا سازمانی وجود دارد که اتباع بیگانه را مدیریت میکند،مثلا کشور استرالیا می‌گوید من امسال ۵۰ هزارنفرمهاجران باکیفیت میپذیرم؛ این مهاجران می‌توانند کارگر، پیمان کار، استاد دانشگاه و یا...باشند، ولی ترجیحا و قطعا مهاجرانی باکیفیت باشند.اما جمهوری اسلامی این کار را نمی‌کند، انگار که مرز باز هست وخیلی راحت عبور می‌کنند و وارد کشور می‌شوند، ما علاقه مندیم که این ورود مهاجران سروسامانی داشته باشد و این درست نیست که تعداد بسیار زیادی اتباع بیگانه افغانی در کشورمان ورود کنند.

نماینده مردم اردستان افزود: برخی اعتقاد دارند علت اینکه ما اتباع بیگانه افغانی را به دلایلی می پذیریم، دلیل اول از نظر عده ای این است که برخی از نخبگان، پرستاران، جوانان ما و...به دلیل سختی معیشت مهاجرت کردند بخاطر سختی معیشت و ما برای  اینکه مهاجرت را رفع کنیم این کمبود را با مهاجرین افغانی جبران می‌کنیم، مهاجرانی که از لحاظ کیفیت بسیار درسطح پایین هستند. عده ای دیگر می‌گویند کسانی که مسئول هستند و چنین کاری را انجام دادندخودشان ریشه افغانی دارند،وگرنه ما افغان ستیز نیستیم، ما مهاجرانی می‌خواهیم که باکیفیت باشند، برای مثال سرمایه گذار، پزشک و... باشند یا یک کاری در دست داشته باشند.عده ای دیگر می‌گویند چون سازمان ملل بخشی از هزینه های مهاجرین افغانی را می‌پردازد ایران برای اینکه بخواهد دلار بگیرد، این کار را انجام می‌دهد اما پذیرفتنی نیست و به شخصه این را قبول ندارم.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی امام جمعه‌ها مشوق این مهاجرت بودند، حتی بحث مهاجر و انصار را مطرح کردند، البته این بحث مهاجرو انصار بخاطر افزایش جمعیت مسلمانان در ابتدای تشکیل حکومت پیامبر بود، ولی در مدارس و دانشگاه‌ها و بیمارستان ها مملوء از مهاجرین افغانی هست و این زیاد جالب نیست.

انتهای پیام 

کد خبر 20196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    0 0
    …..؛ مثلاً با سواد مملکت هستی...
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
    0 0
    کاملا مشخصه که افغانستانی هستند قیافه ها تابلو هستش