کد خبر 20289
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

شریعتی مطرح کرد؛

تنوع سبد سوخت و توجه به ال‌پی‌جی و سی‌ان‌جی، کلید حل بحران بنزین

تنوع سبد سوخت و توجه به ال‌پی‌جی و سی‌ان‌جی، کلید حل بحران بنزین

مالک شریعتی در جلسه امروز مجلس تأکید کرد که برای حل مشکل ناترازی بنزین، نیازی به افزایش قیمت نیست و تنها با تنوع‌بخشی به سبد سوخت و توجه به منابعی چون ال‌پی‌جی و سی‌ان‌جی می‌توان به راه‌حل‌های پایدار رسید.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با اشاره به معضل ناترازی بنزین، اعلام کرد که حل این مشکل نیازی به افزایش قیمت بنزین ندارد. او پیشنهاد داد که برای رفع این بحران، باید سبد سوخت کشور متنوع شود و توجه بیشتری به قانون برنامه توسعه و منابع جایگزین مانند ال‌پی‌جی و سی‌ان‌جی معطوف گردد.

شریعتی توضیح داد که صنعت سی‌ان‌جی و خودروهای برقی به حال خود رها شده‌اند و در عین حال سالانه صدها هزار تن گاز مایع یا ال‌پی‌جی که در پالایشگاه‌ها تولید می‌شود، به سوزانده می‌شود. این در حالی است که این منابع باید به جای سوزانده شدن، در اختیار خودروها قرار گیرد تا صنعت اتوگاز نیز رونق یابد. وی افزود که یک خودرو به مدت یک سال با یک تن ال‌پی‌جی می‌تواند به خوبی کار کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند «ب» ماده ۴۶ قانون برنامه هفتم توسعه، تأکید کرد که بر اساس این قانون، برای رفع ناترازی بنزین باید سبد سوخت کشور تنوع یابد و استفاده از ال‌پی‌جی مورد توجه قرار گیرد. او از رئیس‌جمهور که به اجرای قانون برنامه هفتم تأکید دارد، درخواست کرد که این قانون در این زمینه به اجرا درآید. شریعتی افزود که با اجرای سیاست‌های مربوط به ال‌پی‌جی، سی‌ان‌جی و خودروهای برقی، نیاز کشور به واردات بنزین بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

کد خبر 20289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =