کد خبر 20260
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰

حاجی بابایی در پاسخ به تذکر سلیمی:

باید حتما اول استعفای نماینده مطرح شود/ صدور حکم در صورت موافقت صورت گیرد

باید حتما اول استعفای نماینده مطرح شود/ صدور حکم در صورت موافقت صورت گیرد

نایب رئیس مجلس: موضوع این است که استعفا باید بیاید مجلس در مجلس مطرح شود و این مجلس است که یا رای می‌دهد یا نمی‌دهد،این موضوع کاملاً مشخص و رعایت شده پس از طرف مجلس مشکلی نیست. موضوع بعدی این است که حتماً باید اول استعفا مطرح بشود و در صورتی که مجلس موافقت کرد حکم صادر بشود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، علیرضا سلیمی در تذکری در صحن امروز یکشنبه مجلس گفت:  تذکر ماده ۹۱ ۹۲ توضیح مسئله در رابطه با استعفای نمایندگان در گذشته رویه این بوده است که نامه مربوطه رو به مجلس میفرستادند،  این به عنوان دلیل تلقی می‌شد. بعد نمایندگی که درخواست می‌شد که تشریف ببرند دولت و نامه دولت رو و تقاضای استعفا رو ارائه می‌دادند الان اتفاقی که افتاده است این است که به اصطلاح ابتدا حکم قرائت شده توسط رسانه‌هابعد  استعفا قرائت شده است.

بحث حفظ شأن مجلس است وگرنه بنده قرائت نمی‌کردم، این نکته رو بالاخره ما هم قسم خوردیم طبق آیین نامه عمل کنیم اصل ۱۴۱م روشن و واضح است،  یعنی اصل ۱۴۰۱ هم اونجایی که می‌فرماید که نباید بیشتر از یک شغل داشته باشند مسئولین یعنی رئیس جمهور معاونان و در اونجا به صراحت بحث نمایندگی مجلس هم داره که اونجا شغله محسوب میشه البته یک تفصیلی وجود داره ولی رویه شما باید در رابطه با آقای زاکانی شهردار می‌خواست بشه استعفا آمد اینجا، آقای دکتر کاظم جلالی می‌خواست سفیر بشه استعفا آمد آقای قاضی‌زاده هاشم نائب رئیس مجلس بود، استعفا در صحن ابتدا مطرح شد بعد حکم به اصطلاح قرار شد، توسط رسانه‌ها و حکم زده شد.

سلیمی گفت:من  ضمن احترام ویژه‌ای که برای برادر ارجمندم جناب حسین‌زاده قائلم به دلیل اینکه بالاخره حفظ شأن مجلس لازمه و من از این حیث عرض کردم که این رویه و باب نشه که این اتفاقات بیوفتد پیوسته برای دیگران و ما همین اینجا تماشاچی باشیم ببینید رویه این بوده نکته‌ای هم که در مورد اصل ۱۴۱ هست اینجا هم اگه بیاد دو موضوع یعنی دو تا برداشت است شورای نگهبان مسبوق به این اقدامات مجلس بوده یعنی این اقدامات لاحق بوده این نشون میده که مجلس برداشتی متفاوت داشته شاید علت مثلاً این باشه که اگر ابتداً بخواد کارمند بشه یعنی نه اینکه کسی بخواد مامور بشه الان بحث ماموریته یعنی کاملاً موضوع با آنچه تفسیری که دوستان یعنی شورای محترم نگهبان ۱۴۱ داره کاملاً به نظرم موضوع متفاوته در هر حال برای دفاع از کلیت مجلس شأن مجلس برای اینکه در تاریخ هم بمونه این نکته رو بنده عرض کردم که این قاب نشه البته شنیده شد که آقای رئیس جمهور رو نگه داشتند در جلسه مطرح بشه از جناب دکتر قالیباف که به درستی الان عمل کردند و استعفا رو به اصطلاح قرائت کردن من تشکر می‌کنم چون دفاع از من خواهش می‌کنم جنابعالی هم به هر کیفیت ارشاد بفرمایید.

به گزارش نمایندگان، حمیدرضا حاجی بابایی نائب رئیس مجلس د رپاسخ به تذکر سلیمی گفت: موضوع این است که استعفا باید بیاید مجلس در مجلس مطرح بشود و این مجلس است که یا رای می‌دهد یا نمی‌دهد این موضوع کاملاً مشخصه و رعایت شده پس از طرف مجلس مشکلی نیست. موضوع بعدی این است که حتماً باید اول استعفا مطرح بشود و در صورتی که مجلس موافقت کرد حکم صادر بشود این هم یک موضوع انشالله برای بعدها رعایت بشود و ما هم اعتقاد داریم بر اینکه اگر بعد از استفاده در مجلس انجام می‌پذیرفت بهتر بود و عاید شمول به این عمل می‌کردن حالا اتفاقیست که افتاده مجلس هست که تصمیم بگیرد یکی از همکاران خوب ما بالاخره قرار است که در یک مسئولیت اجرایی حضور پیدا کنند انشالله که با نظر مجلس شورای اسلامی بتوانند در این مسئولیت خطیر نقش آفرینی بکنند. عباس‌پور اعلام انصراف کردند آقای رئیس بفرمایید .

انتهای پیام 

کد خبر 20260

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =