کد خبر 20294
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷

زارعی در نطق میان دستور مطرح کرد؛

پیگیری جدی خسارت‌های بیمه کشاورزان و پرداخت سریع آن‌ها

پیگیری جدی خسارت‌های بیمه کشاورزان و پرداخت سریع آن‌ها

نماینده مردم دشتی در مجلس به مشکلات بیمه کشاورزان و تأخیر در پرداخت خسارت‌ها اشاره کرد و ا گفت که مدیرعامل بانک کشاورزی با پیگیری‌های نمایندگان مجلس، قول داده تا خسارت بیمه کشاورزان، به ویژه گندم‌کاران، را تا اول مهرماه پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، غلامحسین زارعی نماینده مردم دشتی در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، از دولت خواست که در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، به وزیر آموزش و پرورش کمک کند و مسئله بدهی‌های انباشته مدارس بابت گاز، آب و برق را حل کند.

وی افزود که این موضوع در بودجه سال گذشته پیش‌بینی نشده بود و انتظار می‌رود که در بودجه ۱۴۰۴ با تلاش نمایندگان مجلس به آن توجه شود. زارعی به ویژه به مشکلات مدارس در مناطق جنوبی و گرمسیری اشاره کرد که این مسائل به شدت بر آنها تاثیر گذاشته است.

زارعی همچنین به اختلافات میان بیمه‌ها و حوزه بهداشت و درمان انتقاد کرد و بیان داشت که این اختلافات موجب کمبود برخی اقلام دارویی، از جمله داروهای دیابتی و شیرخشک در برخی استان‌ها شده است. او تأکید کرد که این موضوع باید در دستور کار جدی دولت قرار گیرد و به سرعت حل و فصل شود.

در ادامه، نماینده دشتی و تنگستان به مشکلات کشاورزان و گوجه‌کاران پرداخت و گفت که این گروه با وجود مشکلاتی مانند مافیا، کمبود نهاده‌های کشاورزی، و آب و هوای نامساعد، به تولید محصول ادامه می‌دهند. او از دولت خواست که به آنها اطمینان دهد که در فروش و صادرات محصولاتشان محدودیتی نخواهند داشت و همچنین رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و وزیر جهاد کشاورزی باید این موضوع را پیگیری کنند.

زارعی همچنین خاطرنشان کرد که با پیگیری‌های نمایندگان مجلس، مدیرعامل بانک کشاورزی قول داده که خسارت بیمه کشاورزان، به ویژه گندم‌کاران، را تا اول مهرماه پرداخت کند.

نماینده دشتی و تنگستان در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت که استان بوشهر ۷۰ درصد منابع گازی کشور و ۹۵ درصد صادرات گاز را تأمین می‌کند و همچنین ۷۵ درصد نفت فلات قاره را نیز تولید می‌کند. او بیان کرد که با وجود این سهم بزرگ در اقتصاد کشور، توجه کمی به این استان شده است و خواستار به‌کارگیری نیروهای انسانی بومی استان‌های جنوبی در مدیریت‌های نفت و گاز شد.

انتهای پیام

کد خبر 20294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =