کد خبر 20330
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

علیزاده:

تامین امنیت غذایی کشور یکی از مهم‌ترین رکن های استقلال کشور است

تامین امنیت غذایی کشور یکی از مهم‌ترین رکن های استقلال کشور است

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تامین امنیت غذایی در کشور گفت: دولت چهاردهم به وضعیت کشاورزان توجه کند چرا که نتیجه آن افزایش محصولات و به دنبال آن کاهش واردات خواهد بود.

به گزارش نمایندگان، علی‌اکبر علیزاده تامین امنیت غذایی کشور را به عنوان یکی از مهم‌ترین رکن استقلال کشور دانست و گفت: امنیت غذایی امر بسیار مهمی در تعاملات کشورها محسوب شده و حتی نقش بسزایی در استقلال کشورها دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری درباره امنیت غذایی و سخنرانی رهبر انقلاب در حرم امام رضا (ع) در این باره اظهار کرد: در همین راستا مجلس یازدهم اصلاح قانون قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی را به تصویب رساند که نتیجه آن افزایش تولید گندم از ۴.۵ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ به ۱۲ میلیون تن گندم در سال جاری بود؛ اقدامی که می‌توان در سایر موارد هم انجام داد. با توجه به این‌که وزیر جهاد کشاورزی سابقه عضویت در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را دارد و آشنا به امورات است، امیدواریم که کمک کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه حمایت از کشاورزان را امری مهم دانست و افزود: کشاورزان کسانی هستند که از گذشته دور تاکنون عمدتا با کمک یارانه‌های دولتی همچون وام‌های کشاورزی پیش رفتند لذا استمهال وام‌های کشاورزی ضرر برای کشور نیست که حتی سرمایه‌ گذاری هم محسوب می‌شود چرا که وقتی کشاورز دلگرم شود محصولات کشاورزی همچون گندم، جو و ذرت به اندازه کافی خواهیم داشت و وقتی این محصولات کاهش پیدا کند باید ارز داده تا از خارج وارد کنیم.

علیزاده اضافه کرد: با توجه به این مهم انتظار می‌رود دولت به کشاورزان کمک کند چون کشاورزان در برخی از مناطق به دلایلی همچون سیل دچار خسارت شدند و دولت باید به آنها کمک کند تا زندگی‌شان آسیب نبیند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر 20330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =