کد خبر 20331
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶

رئیس مجمع تشخیص، شان مجلس را حفظ کند/ مجلس دوازدهم به نظارت قوی‌تر و پیگیری بهتر قوانین خواهد پرداخت

رئیس مجمع تشخیص، شان مجلس را حفظ کند/ مجلس دوازدهم به نظارت قوی‌تر و پیگیری بهتر قوانین خواهد پرداخت

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به تذکر علی بابایی کارنامی مبنی بر ضرورت حفظ شان مجلس از سوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت، بر نظارت بیشتر بر اجرای قوانین و پیگیری مصوبات مجلس دوازدهم و اهمیت قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد و گفت که دولت باید به این موارد توجه کند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان،  علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه  مجلس شورای اسلامی، در تذکری با موضوع رعایت شأن مجلس، خواستار آغاز هرچه سریع‌تر بحث نظارتی مجلس دوازدهم شد و افزود: در دوره خلأ بین دولت قبلی و دولت فعلی، اتفاقات نامطلوبی در کشور رخ داده است که برای نمایندگان مجلس قابل قبول نیست.

نماینده مردم ساری و میاندورود ادامه داد: در این مدت، نظارت بر افزایش بی‌رویه نهاده‌های کشاورزی صورت نگرفته و کشاورزان همچنان با چالش‌هایی در فروش برنج مواجه هستند. مشخص نیست دولت چه زمانی این مشکلات را حل خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به مسائل پیش‌آمده در طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: مجمع نمی‌تواند برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس و خود مجمع قانونگذاری کند. متأسفانه، در بحث ساماندهی کارکنان دولت، رفتارهای جدیدی مشاهده شده است که روش قانونگذاری نیست و ریاست و نواب رئیس مجلس باید با رئیس مجمع صحبت کنند تا شأن مجلس حفظ شود.

بابایی با بیان اینکه، نمی‌شود نمایندگان در مجلس زحمت کشیده و قانون وضع کنند و مجمع گاهی این قوانین را رد یا تأیید کند، از ریاست مجلس درخواست کرد که به این موضوع رسیدگی کند تا نتیجه کار به نفع مردم باشد.

وی با اشاره به قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: رئیس جلسه و رئیس مجلس باید بر اجرای این قانون نظارت داشته باشند و نباید بهانه‌هایی مانند کمبود بودجه مانع اجرای آن شود. اگر مشکلی در قانون وجود دارد، دولت باید لایحه اصلاحی ارائه دهد.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: روز گذشته، در بحث نظارت به همراه اعضای هیأت رئیسه، بر اجرای برنامه هفتم توسعه و قوانین تصویب‌شده تأکید کردیم. یکی از دستاوردهای مجلس یازدهم، سه‌شنبه‌های نظارتی است که به خوبی جا افتاده است.

نیکزاد با تأیید سخنان بابایی در خصوص ساماندهی کارکنان دولت، گفت: با تصویب این طرح، امیدواری برای افرادی که امنیت شغلی نداشتند افزایش یافته و پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، تغییر ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد به خاطر جامعه بازنشستگان و فرهنگیان بود. این مالیات حدود ۷۰ همت است که معادل میزان مورد نظر برای بازنشستگان است، لذا دولت باید به این موارد توجه کند.  در مجلس دوازدهم، به سمت نظارت بیشتر و حضور قوی نظارتی در کمیسیون‌ها پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام

کد خبر 20331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =