کد خبر 20360
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳

گزارش؛

امروز صحن مجلس چه خبر بود/ بساط اتباع غیرمجاز جمع می‌شود؟

امروز صحن مجلس چه خبر بود/ بساط اتباع غیرمجاز جمع می‌شود؟

رئیس جمهور پیش از پایان صحن علنی مجلس همراه با قالیباف در صحن حاضر و سپس جلسه غیرعلنی تشکیل شد. مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بیست وهفتم شهریور ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

نشست علنی صبح امروز مجلس با حضور ۲۲۱ نفر از نمایندگان شروع به کار کرد.

مسعود پزشکیان پیش از پایان جلسه علنی امروز سه‌شنبه - ۲۷ شهریورماه - مجلس شورای اسلامی، همراه با محمدباقر قالیباف وارد صحن علنی مجلس شد.

در ادامه زنگ پایان نشست علنی مجلس توسط علی نیکزاد نایب رئیس مجلس به صدا درآمد و جلسه غیرعلنی مجلس با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

امروز  سه‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵ صبح جلسه علنی در صحن مجلس شروع شد.جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. پس از آن، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، دستورات جلسه را آغاز کرد.

در جریان جلسه علنی امروز، تعدادی از نمایندگان در نوبت تذکرات خود به موضوع حل مشکلات کشاورزان و برنج کاران اشاره کردند.

علی نیکزادخطاب به وزیر جهاد کشاورزی و  رئیس کمیسیون کشاورزی گفت که نباید زعفران کاران، برنج کاران و سیب‌زمینی کاران این همه زحمت بکشند و در نهایت نیز متضرر شوند.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات نیز از  مسئولان و مدیران مربوطه خواست تا فکری جدی به حال زعفران کاران، زرشک کاران و برنج کاران داشته باشند و مانع از متضرر شدن آن‌ها شوند.

همچنین حمیدرضا حاجی پور و علی بابایی ۲ عضو مجمع نمایندگان استان مازندران، خواستار رفع مشکل برنج‌کاران شدند.

در اخطاری خطاب به رئیس جمهور و وزیر نیرو نیز، محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز و بافق با انتقاد از قطعی برق حوزه کشاورزی در تابستان سال جاری گفت: بنای دولت بر این بود که وزارت نیرو برق منازل را قطع نکند اما واقعیت این است که کشاورزان سرمایه خود را از دست دادند.

مهرداد لاهوتی  نماینده لنگرود هم خواستار برگزاری جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت چای و برنج در هفته آینده شد.

همچنین محمد معتمدی زاده نماینده مردم سیرجان و بردسیر  با انتقاد از قطع برق مکرر در حوزه کشاورزی خواستار پرداخت تسهیلات از سوی وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان خسارت دیده شد.

دیگر فعالیت‌هایی که درصحن صورت گرفت:
- تذکرات نمایندگان: نمایندگان به طرح مسائل و مشکلات محلی و ملی خود پرداختند و تذکرات لازم را ارائه کردند.
  
- نطق نمایندگان: تعدادی از نمایندگان در نطق‌های خود به مسائل مختلف کشور پرداخته و نظرات خود را بیان کردند.

- تذکرات شفاهی و کتبی: تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان به مسائل روز و موضوعات مهم کشور ارائه شد.

در پایان جلسه، اعلام شد که صحن مجلس در روز چهارشنبه، ۲۸ شهریور ماه، به دلیل نداشتن دستور کار تعطیل خواهد بود.  
جلسه علنی در ساعت ۱۱ صبح پایان یافت. با این حال، رئیس‌جمهور به‌طور سرزده وارد صحن شد و جلسه به‌طور غیررسمی دوباره آغاز شد. رئیس‌جمهور به تذکرات یک دقیقه‌ای نمایندگان پاسخ داد.

در ادامه جلسه علنی امروز، نمایندگان  گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه موافقتنامه خدمات (سرویس‌های) هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق  را بررسی کردند و جهت رفع ایرادات وارده از سوی شورای نگهبان و تامین نظر این شورا، مصوبه قبلی خود در این زمینه را اصلاح کردند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس هم اعلام کرد که فردا(چهارشنبه) مجلس جلسه علنی نخواهد داشت، منتها جلسات کمیسیون های تخصصی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

احمد نادری در توضیحات علت حضور رئیس جمهور در مجلس گفت: قرار است در این جلسه تعدادی از نمایندگان درباره مسائل کشور صحبت کرده و رئیس‌جمهور هم حرف آن‌ها را شنیده و به گفت‌وگو بپردازند و محور این نشست درباره مسائل اقتصادی و معیشتی و مهم‌ترین مسائل کشور است.

انتهای پیام

کد خبر 20360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =