کد خبر 20363
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

احمدی:

اقتدار تنها راه حفظ حقوق کشور در مذاکرات بین‌المللی است

اقتدار تنها راه حفظ حقوق کشور در مذاکرات بین‌المللی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اقتدار در عرصه بین‌الملل برای حفظ حقوق کشور تأکید کرد و از بی‌نتیجه بودن مذاکرات بدون این اقتدار سخن گفت.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، حجت‌الاسلام وحید احمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: از آغاز انقلاب، تأکید بر وحدت امت اسلامی به عنوان یک اصل قرآنی از ضروریات نظام بوده و نه یک تاکتیک. او پرسید که آیا با عمل به این اصل، صهیونیست‌ها می‌توانستند به چنین ظلمی علیه مردم فلسطین ادامه دهند؟ وی همچنین به وضعیت غزه اشاره کرد و افزود که با وجود خسارات مالی و جانی، مردم غزه در میدان مقاومت همچنان سرافراز هستند.

احمدی ادامه داد که موضوع برجام گاهی مطرح می‌شود و برخی بر این باورند که برجام می‌تواند مشکلات را حل کند. او با اشاره به تجربه‌های گذشته، تصریح کرد که پس از اجرای برجام، اقدامات غربی‌ها جز دشمنی و خصومت نبوده است و اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا، به دشمنی خود ادامه دادند. او همچنین به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی و وضعیت FATF اشاره کرد و افزود که در زمان عسل برجام، این کشورها حتی به هواپیمای حامل وزیر خارجه وقت سوخت ندادند.

نماینده کنگاور در مجلس با تأکید بر اهمیت اقتدار در حفظ حقوق کشور در عرصه بین‌الملل، اظهار داشت که برای رفع تحریم‌ها باید ابتدا به رفع تحریم‌های چرخه دلار پرداخته شود تا از منافع قراردادها بهره‌برداری گردد.

وی همچنین به مشکلات استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت که با وجود خسارات فراوان در دوران دفاع مقدس و اقدامات دولت‌ها، این استان همچنان مشکلات اقتصادی زیادی دارد.

انتهای پیام

کد خبر 20363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =