کد خبر 20386
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱

اسحاقی در گفتگو با نمایندگان مطرح کرد؛

تلاش‌های بی‌وقفه پرستاران و ضرورت عبرت‌گیری دولت و مجلس

تلاش‌های بی‌وقفه پرستاران و ضرورت عبرت‌گیری دولت و مجلس

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت که پرستاران با وجود کوتاهی ها در پرداخت حقوقشان در ارائه خدمات هیچ‌گاه کم نگذاشته‌اند، این مسئله باعث می‌شود که دولت و مجلس بیشتر شرمنده شوند و پای کار بایستند.

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان  در گفتگو با نمایندگان در مورد مطالبات پرستاران گفت: موضوع پرستاران در جلسه‌ای با وزیر بهداشت مطرح شد و ما درخواست کردیم که این مسئله در بودجه سال ۱۴۰۴ مورد توجه قرار گیرد. اگر وزارت بهداشت به این موضوع اهمیت ندهد، کمیسیون بهداشت و درمان به‌عنوان پیشنهادات اصلی، این موضوع را به صحن علنی مجلس خواهد آورد. ما بر این باوریم که اگر پرستاران بی‌انگیزه شوند، سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که وقتی صحبت از خروج نخبگان از کشور می‌شود، پرستاران نیز در این زمینه نقش دارند. نباید اجازه دهیم که این عزیزان، که از بهترین‌های کشور هستند، کشور را ترک کنند، زیرا این امر به نفع سلامت مردم نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان ادامه داد: با این حال، می‌خواهم تأکید کنم که پرستاران در ارائه خدمات خود هیچ‌گاه کم نگذاشته‌اند، حتی با وجود مشکلات مالی و عدم توجه به حقوق‌شان. این مسئله باعث می‌شود که دولت و مجلس بیشتر شرمنده شوند. امیدوارم که با وجود ناعدالتی‌هایی که شاهد هستیم، دولت و مجلس از تلاش‌های پرستاران عبرت بگیرند و پای کار بیایند.

اسحاقی در مورد آمار مهاجرت نخبگان در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: من آماری دقیق ندارم، اما آمارهایی که در دست دارم، به هیچ وجه در شأن کشوری مانند ایران نیست.

انتهای پیام

کد خبر 20386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =