کد خبر 20527
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸

محمدپور در گفتگو با نمایندگان؛

قطعی برق کشور را به سمت خاموشی می‌برد/ ناترازی انرژی در فصل سرد چالش قطع گاز را به دنبال دارد

قطعی برق کشور را به سمت خاموشی می‌برد/ ناترازی انرژی در فصل سرد چالش قطع گاز را به دنبال دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به عدم توازن در تولید و مصرف انرژی، آینده انرژی در کشور با چالش‌های جدی مواجه است. این شرایط نیازمند برنامه‌ریزی و اقداماتی مؤثر از سوی دولت است.

هادی محمد پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  به نمایندگان گفت:  مساله انرژی که هم‌اکنون با آن روبه‌رو هستیم، نتیجه‌ی فرآیندهای سال‌های گذشته است. در دهه اخیر، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در ایجاد نیروگاه‌های جدید نداشته‌ایم.

نماینده مردم گناباد ادامه داد: افزایش صنعت، مصرف خانگی و تولید، باعث شده تا نتوانیم همزمان با تولید انرژی، مصرف را مدیریت کنیم. این عدم توازن در تولید و مصرف، به قطع برق منجر شده است.

چالش‌های پیش روی گاز
وی هشدار داد که به زودی با چالش‌هایی در حوزه‌ی گاز نیز روبه‌رو خواهیم بود 
محمدپور در عین حال تصریح کرد: ناترازی انرژی فقط به برق محدود نمی‌شود و شامل گاز نیز هست دولت باید برنامه‌های خود را آغاز کند و خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه، توجه ویژه‌ای به این مسئله شده است.

وی تأکید کرد: دولت نیاز دارد سیاست‌ها و برنامه‌های مشخصی را ارائه کند. در این راستا، سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی افزایش یافته و بسیاری از استان‌ها به جذب سرمایه‌گذاران پرداخته‌اند.

مسائل اقتصادی و ضرورت دیپلماسی انرژی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد: مسئله‌ی اصلی، خرید برق تولید شده و صادرات آن به کشورهای همسایه است که در این زمینه مشکلاتی در دریافت ارز وجود دارد.


 وی افزود: بنابراین، دولت باید در دیپلماسی اقتصادی فعال‌تر عمل کند تا بتوانیم از ظرفیت‌های خود در حوزه‌ی انرژی بهره‌برداری کنیم. دولت اقداماتی برای حمایت از تولیدکنندگان برق در شرق کشور انجام داده و سوبسیدهایی نیز به آن‌ها اختصاص داده است.

انتهای پیام
 

کد خبر 20527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =