کد خبر 20650
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

رسایی:

اظهارات عجیب رسایی در حمله به رئیس‌جمهور!

اظهارات عجیب رسایی در حمله به رئیس‌جمهور!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: گفتم بعد از شهادت اسماعیل هنیه در این زمین بازی نکنید اما شد آنچه که نباید می‌شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، حمید رسایی نماینده محترم تهران شمیرانات ری اسلامشهر و پردیس عضو کمیسیون رهنگی در مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی امروز(سه شنبه) در نطق میان دستورگفت: اکنون مهم‌ترین مسئله پیش روی ملت ایران کنکاش برای پاسخ به سوالی که ما مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی مخاطب آن هستیم،چرا جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات و تعرضات رژیم صهیونیستی پس از به شهادت رساندن اسماعیل هنیه شخصیت برجسته حماس در خاک ایران دچار انفعال شده است؟ چرا خون‌خواهی شهید دچار تاخیر شده است؟ آیا این انفعال سبب تعرض تعرض بیشتر رژیم جعلی نشده؟ آیا شهادت نماد غیرت دینی سید حسن نصرالله نتیجه این انفعال نیست؟ آیا این تاخیرها سبب جسارت بیشتری به رژیم جعلی در به شهادت رساندن دیگر رهبران مقاومت نخواهد شد؟

در پاسخ گفت: در برابر این سوالات دو پاسخ ارائه می‌شود،برخی این سوالات را خیرخواهانه اما هیجانی و احساسی می‌دانند این طیف معتقدند که شهادت فرماندهان ارشدی چون سلیمانی هنیه و نصرالله طبیعت جنگ است،طبیعت جنگ روزی به نفع ما و روزی علیه ماست نباید با طرح برخی مباحث سبب تضعیف مسئولان داخلی شوید

وی افزود: در موضوع ترور حاج قاسم سلیمانی هم دقیقاً همین نکته نهفته بود ،آیا دفعات قبلی که حاج قاسم در فرودگاه بغداد حاضر می‌شد امکان ترور وی برای آمریکایی‌ها فراهم نبود حاج قاسم وقتی ترور شد که فتنه بنزین در داخل کشور شعله ور بود، تصور آمریکایی‌ها این بود که مردم ایران به نظام خود پشت کردند از طرفی علیرغم عدم تحقق هیچ یک از وعده‌های برجامی و علیرغم تشدید تحریم‌ها حسن روحانی به باقی ماندن در برجام اصرار داشت حتی اعلام می‌کردند که تحت هر شرایطی از برجام خارج نمی‌شود و همین سیگنال‌ها باعث جسارت آمریکایی ها شد تا دست به این اقدام بزنند.

نماینده محترم تهران شمیرانات ری اسلامشهر و پردیس ادامه داد: مجاهدی مثل اسماعیل حنیه برای اولین بار نبود که به ایران می‌آمد او فقط پس از عملیات توغان الاقصی سه بار به ایران آمده بود در تمام این سفرها در همین محل اسکان حضور یافته بود آیا امکان ترور برای صهیونیست‌ها پیش از این فراهم نبود مسئله مهم بیش و بیش از مکان هر ترور زمان ترور است مسئله این است که چه عاملی صهیونیست‌ها را از اقدام تروریستی در زمان‌های دیگر باز می‌داشت و چه عاملی آنها را به این نتیجه رساند که در این زمان اقدام به ترور کنند مهمترین هدف صهیونیست‌ها از ترور مجاهد جبهه مقاومت در تهران آن هم در آستانه تشکیل دولت آقای پزشکان منفعل کردن دولت جدید در برابر نظام سلطه بود.

عضو کمیسیون فرهنگی توضیح داد: در همین راستا باید فعال شدن عوامل همسو با صهیونیست‌ها را در برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای آنها دید برای همین شاهد فعال شدن خط، نه به خشونت نه به جنگ تنه در بیانیه‌ها و مواضع جریان باداده خوش خیال غرب‌گرا در داخل مدیریت و رسانه‌های کشور بودیم تا ایران را از پاسخ قاطع منصرف کند.

وی در خطاب به رئیس جمهور گفت: گفتم بعد از شهادت اسماعیل هنیه در این زمین بازی نکنید اما شد آنچه که نباید می‌شد، بعد از شهادت مهمان جمهوری اسلامی علی رغم اعلام آمادگی فرماندهان نظامی علی رغم اینکه صراحتاً توسط رهبر معظم انقلاب خون‌خواهی شهید هنیه این مجاهد میهمان مجاهد جبهه مقاومت وظیفه جمهوری اسلامی عنوان شده بود اما آنها توانستند برخی از مسئولین محترم و تصمیم گیری را فریب دهند و به اقرار رئیس جمهور محترم ادعاهای سران آمریکا که در ازای پاسخ ندادن ایران به ترور شهید حنیه وعده آتش بس می‌دادند تماماً درست بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حتی رئیس محترم مجلس در روزهای پس از ترور شهید هنیه در کمال نابرابری گفت می‌توانیم با آمریکا به آرمان‌های خود برسیم مگر بی‌عقلیم که با جنگ و خونریزی آن را دنبال کنیم من از رئیس جمهور محترم تشکر می‌کنم که صادقانه این اعتراف را به زبان آوردند جای شکرگزاری دارد که ایشان برخلاف رئیس جمهور اسبق حاضر نشدند تا انتهای دوره ریاست جمهوری سینه خیز بروند در همین ابتدای دوره ریاست جمهوری خود به فریبکاری و خیانتکار بودن آمریکا اعتراف کردند.

رسایی عنوان کرد: آقای پزشکیان رئیس جمهور محترم چه بپذیرید چه نپذیرید برخی مواضع شما که خوشبینانه محصول نگاه ساده انگارانه شما به مسائل کلان کشور مسائل بین‌المللی و جبهه مقاومت است در تحقق این هزینه‌ها موثر بوده اینکه آمریکای جنایتکار را برادر خطاب کنید اینکه حزب الله را در مقابله با رژیم جعلی ناتوان می‌دانید اینکه حاضریم سلاحمان را زمین بگذاریم اگر اسرائیل هم سلاحش را زمین بگذارد. اینکه وزیر خارجه شما و معاون راهبردی غیرقانونی تان دائماً تکرار می‌کنند که هر اتفاقی بیفتد ما در تله جنگ با اسرائیل نمی‌افتیم همه این‌ها یعنی وارد شدن در تله جنگ همه این‌ها آنها را به این نتیجه می‌رساند که جمهوری اسلامی در موضع ضعف است و آنها را گام به گام بیشتر پیش می‌آورد شاید پذیرش این تحلیل برای شخص سخت باشد ما را متهم به تندروی کنید

نماینده تهران گفت:  مسئله اینجاست که روند برخی پروژه‌های فکری و سیاسی اندیشکده‌های غربی نشان می‌دهد که تا ۱۰ سال پیش ایران برای آنها یک مجموعه غیرقابل پیش‌بینی بود اما بعد از برجام و بعد از دوره پرزیان دولت غرب‌گرای حسن روحانی رفتار ایران در یک دامنه و غشای قابل پیش‌بینی برای آنها قرار گرفت این وضعیت پس از شهادت حاج قاسم بدتر شد جمهوری اسلامی باید این غشای خودساخته و دیگر ساخته که الگوریتم‌های رفتاری و بازوهای تحرک و حتی گزینه‌های محتمل و اولویت‌ها را از قبل برای طرف مقابل مشخص می کرد.

انتهای پیام

کد خبر 20650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =