کد خبر 20912
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸

کعب امیر به نمایندگان خبر داد

ناترازی ۲۵۰۰۰ مگاواتی برق در کشور 

ناترازی  ۲۵۰۰۰ مگاواتی برق در کشور 

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما امروز در کشور با ناترازی ۲۵ هزار مگاواتی برق مواجه هستیم که اگر مشکل افت فشار پارس جنوبی مرتفع نشود این کسری بیشتر خواهد شد 

محمد کعب امیر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان،  گفت ما امروز با ناترازی ۲۵۰۰۰ مگاواتی برق در کشور مواجه هستیم.

با اشاره به افت فشار فازهای پارس جنوبی افزود:  اگر مشکل افت فشار پارس جنوبی مرتفع نشده و فشار افزایی صورت نگیرد ما علاوه بر مشکل ناترازی گاز با تشدید ناترازی برق در کشور نیز مواجه خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: اگر تا سال ۱۴۰۴ برنامه ریاضی لازم برای فشار افزایی فازهای پارس جنوبی انجام نشود هر سال یک فاز از پارس جنوبی از مدار خارج خواهد شد. 

کعب امیر خاطرنشان کرد: ما برای فشار افزایی فازهای گازی از گاز استفاده می‌کنیم که با توجه به نیاز ۹۲ میلیون متر مکعبی گاز برای این منظور در پارس جنوبی و با توجه به ناترازی گاز بیشتری در حوزه تامین 

وی افزود: مجلس پیش از این مصوب کرده بود تا ۴۰۰۰ مگاوات برق از محل انرژی‌های تجدید پذیر توسط صنایع بزرگ با احداث نیروگاه‌های خورشیدی تامین شود که تاکنون نزدیک به هزار مگاوات آن محقق شده است.

انتهای پیام 

کد خبر 20912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =