کد خبر 2097
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

سیاهکلی:

مردم توان پرداخت وام‌های سنگین مسکن را ندارند

مردم توان پرداخت وام‌های سنگین مسکن را ندارند

 نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت مسکن به صورت نجومی افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر درآمد اغلب مردم بسیار کم و حداقلی است و توان پرداخت وام‌های سنگین مسکن را ندارند. راه حل رفع مشکل مسکن آن است که زمین دولتی و تسهیلات بانکی با بهره مناسب در اختیار مردم قرار گیرد تا آنان توان پرداخت این وام‌ها را داشته باشند.  

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، اظهار داشت: قیمت مسکن در شرایط فعلی به گونه‌ای است که اقشار ضعیف و حتی متوسط جامعه توان خرید خانه را ندارند.  

وی افزود: قیمت مسکن به صورت نجومی افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر درآمد اغلب مردم بسیار کم و حداقلی است و توان پرداخت وام‌های سنگین مسکن را ندارند. راه حل رفع مشکل مسکن آن است که زمین دولتی و تسهیلات بانکی با بهره مناسب در اختیار مردم قرار گیرد تا آنان توان پرداخت این وام‌ها را داشته باشند.  

نماینده مردم قزوین در پایان خاطرنشان کرد: وام مسکن باید بیش از ۸۰ درصد قیمت مسکن را تامین کند، در حالی که وام‌های فعلی مسکن بخش کمی از قیمت مسکن را شامل می‌شود و مردم با این وضعیت نمی‌توانند خانه‌دار شوند. سود وام های مسکن باید تعدیل شود و اقساط آن هم باید به گونه‌ای باشد که با درآمد اقشار ضعیف جامعه سنخیت داشته باشد.

انتهای پیام

کد خبر 2097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =