کد خبر 21107
۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸

میرمحمدی در صحن مجلس:

حداقل های ایمنی در معادن رعایت شود

حداقل های ایمنی در معادن رعایت شود

سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، گفت: از قوه قضاییه محترم خواهش می‌کنم به این قضیه ورود پیدا کند فقط بحث برخورد نباشد کمک کنند که حداقل های ایمنی در معدن رعایت شود، که ما شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان،  سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت در صحن علنی امروز (سه‌شنبه یکم آبان ماه) مجلس، گفت: قبل از اتفاق معدن طبس، از سال ۹۶ تا الان هشت مورد دیگر از این اتفاق ها را داشتیم، مثل همیشه گزارش ارائه شده در صحن هم خوانده شده، در قوه قضاییه هم ارائه و پیگیری شد اما هیچ اتفاق مثبتی نیوفتاد.

میرمحمدی ادامه داد: در این معدن قبل از حادثه نزدیک ۱۰ ۱۲ بار از طرف وزارت رفاه،   وزارت صمت،  سازمان نظام مهندسی اچ‌اس‌ای و خود مجموعه انجمن زغال سنگ بازدید کردند، تمام آن حوادثی که احتمال داشته ایجاد شود بر اساس آیین نامه‌ای که نوشتن تذکر دادند اما هیچ گونه زمانی برای رفع اینها تعیین نکردند.

نماینده یزد افزود: امروز شنیدم خدا کند که اشتباه شنیده باشم، گفتند این معدن شروع به کار کرده است، آقای قالیباف یعنی معدنی که هنوز سنسور گاز ندارد اتاق مانیتورینگ ندارد ۲۰ روز قبل همچین اتفاقی افتاده با این حال این معدن دوباره مشغول به کار شده است.  از قوه قضاییه محترم خواهش می‌کنم به این قضیه ورود پیدا کند فقط بحث برخورد نباشد کمک کنند که حداقل های ایمنی در معدن رعایت شود، که ما شاهد تکرار این حوادث نباشیم.

انتهای پیام 

کد خبر 21107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =