کد خبر 21133
۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶

محمدزاده در نطق میان دستور:

جراحی اقتصادی سال ۱۴۰۱ باعث افزایش قیمت‌های کالاها و ایجاد تورم در جامعه شد

جراحی اقتصادی سال ۱۴۰۱ باعث افزایش قیمت‌های کالاها و ایجاد تورم در جامعه شد

عضو کمیسیون عمران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: جراحی اقتصادی در سال ۱۴۰۱ نه تنها قیمت چهار قلم کالای اساسی را کنترل نکرد بلکه باعث افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها شد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، حسین محمدزاده، نماینده مردم درگز در جلسه علنی(سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳)مجلس در نطق خود گفت: در سال ۱۳۹۸ تغییر قیمت سوخت و تطبیق آن را با دلار با ابراز اختصاص ما و فشارآغاز جامعه و بدهکاری بیشتر برای دولت در بر نداشت در جراحی اقتصادی سال ۱۴۰۱ نیز علاوه بر اهداف حذف یارانه‌های ناصواب به جلوگیری از قاچاق و عدم تخصیص ارز به موضوعات و موارد نامعقول بحث تامین معیشت به ایجاد حاشیه امنیت برای اقتصاد خانوار و آحاد مردم و کنترل چند قدم کالای اساسی تاکید شده بود ولیکن این مقایسه با دلار نه تنها قیمت چهار قلم کالای اساسی را کنترل نکرد بلکه باعث افزایش افسارگسیخته قیمت‌های ۱۴۰۰ قلم کالا و تورم در جامعه گردیده و تشدید ناترازی بیشتر دولت را به دنبال داشت. 

وی ادامه داد: همچنین ادغام شرکت‌های آبفای شهری و روستایی منجر به حذف نگهداری چند دام خانگی و چند باغچه کوچک از منازل روستایی شد. حقیقتاً نمی‌دانم موهبت‌هایی که حق تعالی در این سرزمین به ودیعه قرار داده است چرا باید با توجه به دلار آمریکایی ارزیابی شود و سپس با منت مثقالی از آن تحت عناوینی چون مابه‌تفاوت هدفمندی یارانه‌ها و غیره و ذالک به مردم اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر بانک‌ها تسهیلات بخش تولید را متوقف نموده و در راستای کسب رضایتمندی پرسنل و احیاناً چند مجموعه تجاری و تولید کشاورزی تسهیلات خود را عرضه می‌کند.

انتهای پیام

کد خبر 21133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =