کد خبر 2370
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

وحیدی:

لایحه رتبه بندی معلمان پیش از سایر طرح‌های دارای اولویت در صحن بررسی شود

لایحه رتبه بندی معلمان پیش از سایر طرح‌های دارای اولویت در صحن بررسی شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: طراحان سایر طرح‌ها که براساس تبصره یک ماده ۱۰۰ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس دارای اولویت هستند، از هیات رئیسه مجلس خواسته‌اند تا پیش از سایر طرح‌ها و لوایح، لایحه رتبه‌بندی معلمان در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش نمایندگان ما، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به متوقف ماندن لایحه رتبه بندی معلمان برای رسیدگی در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: یکی از وظایف هیات رئیسه مجلس، قرار دادن طرح ها و لوایح در دستور کار صحن علنی است. بررسی لایحه رتبه بندی در کمیسیون تخصصی خود یعنی کمیسیون آموزش به پایان رسیده، این لایحه در سامانه قوانین مجلس ثبت شده و نمایندگان پیشنهادات خود را برای طرح در صحن علنی بارگذاری کرده اند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: برای اولویت قرار دادن یک لایحه نیاز به حداقل جمع آوری ۵۰ امضا است در حالی که برای رسیدگی اولویت دار این لایحه بالغ بر ۱۰۰ امضا جمع شده است، اما هیات رئیسه مجلس هنوز  این لایحه را در دستور کار قرار نداده است.

وی اضافه کرد: حتی برای چندین طرح و لایحه براساس تبصره ۲ ماده ۱۰۰ آیین نامه داخلی مجلس بیش از ۵۰ امضا جمع آوری شده، اما طراحان لوایح و طرح های مذکور طی نامه ای به هیات رئیسه اعلام کردند که لایحه رتبه بندی به دلیل اهمیتی که دارد در اولویت نخست رسیدگی در صحن باشد، سپس به سایر لوایح و طرح ها رسیدگی شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: هیات رئیسه در پاسخ به این مطالبه نمایندگان قول در دستور کار قرار گرفتن لایحه رتبه بندی پس از بررسی طرح بهبود فضای کسب و کار داد و امیدواریم این خبر خوش به فرهنگیان در نخستین جلسه کمیسیون پس از بررسی طرح بهبود فضای کسب و کار محقق شود.

وی یادآور شد: در حالیکه هنوز رتبه بندی معلمان به صحن مجلس نیامده و هزینه‌های ناشی از اجرای آن به شکل دقیق مشخص نیست، برخی به دنبال ایجاد و القای نگرانی در بین نمایندگان هستند در حالیکه این طرح مهم نهایتا منجر به شایسته گزینی، ارتقای کیفی تعلیم و تربیت در کشور می‌شود و به ۱۰ سال کم کاری یا عدم توجه دولت‌ها و مجالس گذشته پایان می‌دهد.

مسئولان دولتی نباید از «ما نمی‌توانیم»  استفاده کنند

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: آقای رئیس جمهور در همه فرمایشات خود کشور را در بن بست نمی‌بینند، اعضای که در دولت چه در سازمان برنامه یا وزارتخانه‌ها نیز مسئولیت می‌پذیرند، نباید صحبت از نمی‌توانیم کنیم چراکه با همین شرایط سخت نیز می‌توان کشور را بهتر اداره کرد و با مدیریت ساختارهای پولی، مالی و بانکی می‌توان این رویکرد را بهبود بخشید.

اگر می‌خواهیم در امید و سرمایه‌ اجتماعی مردم خللی ایجاد نشود باید گره‌های اصلی اقتصادی کشور را بشناسیم و نسبت به آن راهکار داشته باشیم و با شجاعت این راهکارهای اقتصادی را دنبال و به تحقق برسانیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 2370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =