کد خبر 2612
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

امروز مجلس چه خبر بود؟

از بررسی رتبه بندی معلمان تا ارسال پرونده زنگنه و ابتکار به قوه قضاییه

از بررسی رتبه بندی معلمان تا ارسال پرونده زنگنه و ابتکار به قوه قضاییه

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور 194 از نمایندگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه 28 مهرماه) به ریاست دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 8  و با حضور 194 از نمایندگان آغاز شد.

 در ابتدای جلسه، حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

- ادامه رسیدگی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه بندی معلمان.

- گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان.

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح مدیریت تعارض منافع.

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه مقاوله نامه بازرسی کار 1947 (1326).

- گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه تصویب مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی (۱۹۸۱) (۱۳6۰) و پروتکل ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی.

- بررسی تقاضای عدهای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری طبق اصل 85 قانون اساسی.

- گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار.

- گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در ارایه گزارش ناصحیح در خصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی.
 

رتبه بندی معلمان دغدغه اصلی مجلس یازدهم

مهمترین موضوع جلسه امروز بررسی لایحه رتبه بندی معلمان بود. رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده کاشمر درخصوص ضرورت به سرانجام رسیدن لایحه رتبه بندی معلمان گفت: لایحه مذکور مربوط به رتبه بندی معلمان است و این مسئله جزء اساسی ترین موضوعات مجلس یازدهم است. در ادامه نمایندگان مجلس علاوه بر اینکه شرایط ارزشیابی برای رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند؛ عناوین پنجگانه رتبه‌بندی معلمان نیز به ترتیب آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تعیین شد. بدین ترتیب با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه رتبه بندی معلمان برای اعمال اصلاحیه جدید در خصوص رتبه های پنجگانه در سایر مواد این لایحه به کمیسیون آموزش ارجاع شد. در همین راستا انور حبیب زاده بوکانی نماینده مردم بوکان  با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، سنگ بنای توسعه و پیشرفت هر کشور است، گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری در این بخش نقش اساسی در توسعه علمی کشور دارد لذا تصویب نظام رتبه بندی معلمان با رأی قاطع نمایندگان برگ افتخاری برای مجلس یازدهم خواهد بود. در ادامه ابراهیم عزیزی در تذکری شفاهی با اشاره به این نکته که معلمان به عنوان بزرگترین والیان تعلیم و تربیت در بالاترین مرتبه قرار دارند به وظیفه دولت و مجلس در خدمت به معلمان تاکید کرد؛ وی در ادامه تصریح کرد که این حمایت باید در قوانین و مقررات و حقوق و دستمزد آن ها نمود پیدا کند.
 

تشویش اذهان عمومی توسط زنگنه و ابتکار

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس درباره "رسیدگی به تخلفات وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در ارایه گزارش ناصحیح درخصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی" پس از قرائت در صحن علی مجلس، به قوه قضاییه ارجاع شد. در همین رابطه نماینده مردم ساری با اشاره به ضرورت تشخیص ارتباط بین وزیر نفت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و واردکننده‌های بنزین در گزارش کمیسیون اصل ۹۰، خواستار مشخص شدن اسامی مفسدینی که موجب بروز تخلفات در جهت برخورد شدید قوه قضائیه شد.
 

تقدیر مجمع نمایندگان خوزستان از وزیر جهاد کشاورزی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تقدیر مجمع نمایندگان استان خوزستان از وزیر جهاد کشاورزی در پی خرید تضمینی محصول خرمای نخلداران خبر داد.
 

خانواده هدف دشمن در جنگ نرم

زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه دشمن در جنگ نرم فرهنگی علیه کشور ما به کار گرفته است؛ عنوان کرد شاید بتوان اصلی ترین راهکار آنان را سناریوی فروپاشی نظام خانواده در ایران دانست، چرا که آنها به خوبی دریافته اند برای از بین بردن انسجام و مقاومت ملت باید عنصر تشکیل دهنده جامعه یعنی نهاد خانواده را هدف گرفت.

بی‌توجهی به مناطق محروم در مصوبات سفرهای استانی

فرهاد طهماسبی نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان با بیان اینکه هفت شهرستان تازه تاسیس استان فارس در اوج محرومیت و فقر امکانات قرار دارند؛ به این نکته اشاره کرد که سهمی قابل توجهی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به این منطقه نداشتند. در همین راستا مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی نیز به این نکته اشاره کرد که دولت با توجه به رویکرد مردمی کردن اقتصاد و تامین و بهبود معیشت خانوارهای کم درآمد در سفرهای استانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نگاه ویژه ای داشته باشد.
 

تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی

طی تذکراتی شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین از بانک مرکزی خواست تا مصوبه امهال وام های مناطق زلزله زده اجرایی شود. همچنین نماینده مردم رفسنجان نیز نسبت به عدم استفاده کامل از ظرفیت دولت الکترونیک در کشور در ایام کرونا انتقاد کرد.  گودرزی نماینده مردم بروجرد نیز طی تذکری شفاهی از وزیر بهداشت خواست تا نسبت به تعمیر و انتقال دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حوزه انتخابیه هر چه زودتر اقدام کند. همچنین نماینده مردم رامیان در مجلس از اداره حوزه تعلیم و تربیت با سرپرست انتقاد کرد که رئیس مجلس در پاسخ به وی نیز عنوان کرد هنوز ۴۰ روز از فرصت قانونی دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی باقی مانده است. در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده فلاورجان مبنی بر اینکه معاونت قوانین پیشنهاد مغایر با قانون اساسی نمایندگان را از لیست پیشنهادات حذف کند، گفت: معاونت قوانین نمی‌تواند پیشنهاد نماینده‌ای را حذف کند و تنها می‌تواند نسبت به آن اظهارنظر کند. محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت نیز در تذکری ضمن انتقاد از حذف دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی با وجود افزایش مبتلایان کرونا گفت: دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی برای مراقبت از سلامت مردم لازم است. وی تاکید کرد: مجلس باید وارد این موضوع شود و برای مراقبت از سلامت مردم و افزایش بهره وری دستگاه های اجرایی تصمیم بگیرد.
 

در ادامه روح الله متفکرآزاد تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت رسیدگی به خرابی‌های مکرر قطار مسافربری میانه به تهران و نارضایتی مسافران.

- تذکر سیدمجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان به وزیر نیرو: ضرورت حل مشکلات آب شرب، کشاورزی و فاضلاب شهرستان آبادان.

- تذکراحمد محرم زاده یخفروزان نماینده مردم اهر و هریس به وزرای کشور و جهاد کشاورزی: ضرورت تأسیس پاسگاه نیروی انتظامی در دهستان ورگهان و ضرورت خرید تضمینی سیب باغداران و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای صادرات.

- تذکر مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم تسریع در صدور مجوز برای دو شیفته شدن درمانگاه تأمین اجتماعی اسلام آباد غرب. همچنین تذکر به وزیر نفت: لزوم تسریع در اجرای طرح‌های گازرسانی به شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو.

- تذکر کیومرث سرمدی واله نماینده اسدآباد به همراه 44 نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت شفاف‌سازی و پیگرد قانونی سوء استفاده از بیت‌المال و کشف ماینر در ساختمان بورس.

در نهایت علی نیک زاد ثمرین زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه 28 مهرماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت 12  به صدا درآورد؛ به گفته وی نشست بعدی (یکشنبه، 9 آبان ماه) ساعت  7:45 صبح با ادامه دستور کار هفتگی مجلس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

کد خبر 2612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =