کد خبر 2772
۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

گزارش اختصاصی؛

جزئیات بیشتر از ماجرای اختلال در پمپ بنزین های کشور

جزئیات بیشتر از ماجرای اختلال در پمپ بنزین های کشور

صبح سه شنبه (4 آبان ماه) بود که تمامی سامانه های کارت سوخت بنزین، در سراسر کشور دچار اختلال شد و مردم نتوانستند در جایگاه های پمپ بنزین، از کارت های اعتباری سوخت خود استفاده کنند، در همین زمان پمپ‌بنزین‌ها در اغلب نقاط کشور مدتی دچار وقفه و اختلال در سرویس‌دهی شدند، این در حالی است که این مشکل ناشی از یک حمله سایبری به سامانه سوخت کشور بود و هدف اصلی آن هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، صبح سه شنبه (4 آبان ماه) بود که تمامی سامانه های کارت سوخت بنزین، در سراسر کشور دچار اختلال شد و مردم نتوانستند در جایگاه های پمپ بنزین، از کارت های اعتباری سوخت خود استفاده کنند، در همین زمان پمپ‌بنزین‌ها در اغلب نقاط کشور مدتی دچار وقفه و اختلال در سرویس‌دهی شدند.

علی فروزنده سخنگوی وزارت نفت دراین باره می گوید: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده است و بر همین اساس شرکت ملی پخش سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است تا مردم با قیمت آزاد و پرداخت نقدی بتوانند از خدمات پمپ‌بنزین‌ها استفاده کنند.

وی بیان می کند: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به‌محض رفع مشکل به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

این در حالی است که این مشکل ناشی از یک حمله سایبری به سامانه سوخت کشور بود و هدف اصلی آن هنوز مشخص نشده است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در این باره میگوید: در این حمله سایبری نه تنها مسئولان دچار سردرگمی نشده بلکه بلافاصله، شرایط را مدیریت کردند و مردم نیز آگاهی خود را در مواجهه با این مشکل نشان دادند و با هوشیاری اجازه ندادند که کسی بتواند سوء استفاده و فرصت طلبی کند.

در همین زمان، رئیس جمهور روز چهارشنبه (5 آبان ماه) در جلسه هیات دولت حضور می یابد و با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به سیستم جایگاه‌های سوخت در کشور می گوید: هدف از این اقدام مختل کردن زندگی مردم بود تا بتوانند به مقاصد مشخص خود برسند.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد که وزارت نفت نسبت به جبران آثار اخلال ایجاد شده، اقدام نماید تا مشکلات پیش آمده برطرف شود.

در پی این ماجرا، تعدای از دولتمردان به همراه رئیس جمهور، به منظور بررسی اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت در وزارت نفت حضور یافتند و پیگیر این ماجرا شدند.

«جواد اوجی» در جریان بازدید رئیس‌جمهوری از وزارت نفت با اشاره به اینکه سهمیه کارت‌های سوخت محفوظ است، بیان کرد: در تلاشیم تا هر چه سریعتر مردم بتوانند از کارت هوشمند و سهمیه‌های خود استفاده کنند.

اوجی تاکید کرد: در سراسر کشور جایگاه‌ها فعال است و در تلاشیم تا ۲ روز آینده کارت هوشمند فعال شوند و مردم بتوانند از بنزین یارانه‌ای استفاده کنند. این در شرایطی است که تمامی جایگاه‌ها دچار مشکل شدند و همه نازل‌ها از کار افتاد.

همچنین فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بیان کرد: جلسه‌ای فوری درباره اختلال سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حال برگزاری است که به‌محض پایان یافتن جلسه اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

اما نکته قابل توجه اینجاست که؛ آیا عاملان اصلی این مشکل، فقط از خارج از کشور سازماندهی می شدند و اگر عاملان این مشکل، از خارج کشور سازماندهی شده اند، هدف اصلی از این اقدام، فقط اخلال در بازار و ایجاد نارضایتی در بین مردم بوده است و یا هدف دیگری در پی این ماجرا و در پشت پرده وجود دارد؟

انتهای پیام

کد خبر 2772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =