کد خبر 2941
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

گزارش اختصاصی؛

ماجرای تذکر رهبری به مجلس چیست؟

ماجرای تذکر رهبری به مجلس چیست؟

صبح امروز و در جلسه علنی پارلمان رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب در مورد اسم بردن از برخی از افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌ها که در صحن مجلس قرائت شده تذکر دادند.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: صبح امروز و در جلسه علنی پارلمان رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب در مورد اسم بردن از برخی از افراد در گزارش یکی از کمیسیون‌ها که در صحن مجلس قرائت شده تذکر دادند.

قالیباف در همین زمینه گفت که ایشان در حاشیه نامه‌ای که در آن به رسانه‌ای شدن گزارش یکی از کمیسیون‌های مجلس پیش از بررسی و صدور حکم در دادگاه صالحه اعتراض شده است مرقوم فرموده‌اند «شکایت به جا است نباید پیش از اثبات جرم موضوع را رسانه‌ای می‌کردند دنبال کنید و به نحوی جبران شود».

اما ماجرای این تذکر چیست و خطاب آن به کیست؟

تذکر مطرح شده به دنبال قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده بورسیه‌ها در صحن مجلس است که نام تعدادی از متهمان در آن ذکر شد.

حتی سخنگوی این کمیسیون نیز پس از قرائت این گزارش، در گفت‌وگوی تصویری با صدا و سیما نام از این افراد می‌آورد.

در گزارش کمیسیون اصل۹۰، در رابطه با تخلف بورسیه‌ها از «محمدرضا رضوان‌طلب» مسئول جذب اعضای هیأت علمی و پورنده بورسیه‌ها نام برده می‌شود.  

پس از کسب اطلاعات خبرنگار نمایندگان ما از یکی از اعضای کمیسیون اصل نود مجلس، روشن می‌شود که رضوان طلب طی نامه‌ای به رهبری گلایه می‌کند که چرا تا زمانی که مجرم شناخته نشده نام وی در صحن مجلس اعلام شده است، که به دنبال آن رهبر معظم انقلاب نیز در این رابطه به مجلس تذکر می‌دهند و از نمایندگان می‌خواهند تا زمان محرز نشدن جرم افراد متخلف، نباید نام آنها آورده شود.

انتهای پیام

کد خبر 2941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =