به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در واکنش به اظهارنظر معاون آموزشی جهاد دانشگاهی مبنی بر اینکه ما با تفکر سنتی وارد آموزش مجازی شدیم و برخی هنوز به این باور نرسیدهاند که این روش آموزش باید ارزیابی چند مرحلهای داشته باشد، گفت: ما تنها یک تجربه اولیه در این حوزه داشتیم و کار بسیار سختی هم بود که در یک مقطع زمانی بسیار محدود مجبور شدیم از آموزش مجازی برای ارائه خدمات به دانشآموزان و دانشجویان استفاده کنیم بدون توجه به اینکه کشور بزرگی داریم که فاقد زیرساختهای لازم برای استفاده از این روش آموزشی است.
ما برای آموزش مجازی بدون وجود زیرساختهای لازم فیالبداهه اقدام به راهاندازی سامانه کردیم
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در کشورهای توسعهیافته در گذشته از آموزش مجازی به عنوان یک ابزار کمک آموزشی استفاده میکردند، بنابراین بعد از شیوع کرونا به راحتی توانستند در زمان تعطیلی مدارس از این سیستم آموزشی در سطح گسترده بهرهمند شوند، اما متاسفانه در ایران از امکانات لازم در این زمینه بیبهره بودیم و فی البداهه اقدام به راهاندازی سامانهای کردیم که زیرساختهای لازم برای آن آماده نبود و حتی تا این لحظه هم نتوانستهایم با استفاده از این روش آموزشی، کل کشور را پوشش دهیم. کما اینکه در روستاها و مناطق محروم با مشکلات جدی در این حوزه مواجه هستند.
وی تصریح کرد: البته ما بعد از شیوع کرونا ناچار به استفاده از آموزش مجازی بودیم، در غیر این صورت یا باید با وجود خطر ابتلا به کرونا مدارس باز میشد یا فرآیند آموزش در کشور متوقف میشد و اگر وقفه ای در این زمینه ایجاد میشد، صدمات جبرانناپذیری را برای سیستم آموزشی کشور به همراه داشت، بنابراین این نقطه آغاز مطلوبی برای ارائه خدمات آموزش مجازی در کشور بود، اما هنوز به نقطه ایدهآل در این حوزه نرسیدهایم.
مهمترین ایراد آموزش مجازی در کشور نبود امکان ارزیابی آنلاین است
اسماعیلی با بیان اینکه یکی از ایراداتی که به آموزش مجازی در کشور وارد بوده این است که نمیتواند به صورت آنلاین ارزیابی کند. افزود: امیدواریم کرونا در کشور ریشهکن شود تا سیستم آموزشی در قالب حضوری برگزار شود، اما حتی اگر این مهم نیز محقق شود باز هم باید ما همچون کشورهای توسعهیافته از آموزش مجازی به عنوان مکمل آموزش حضوری استفاده کنیم و نباید آن را حذف کنیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در مورد دلیل تاخیر در واکسیناسیون دانشجویان که قرار بود در تابستان انجام شود، تاکید کرد: هماکنون به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونای دلتا و گسترش تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز به 300 شهر، اولویت تزریق واکسن به گروههای پرخطر و آسیبپذیرتر داده شده است، بنابراین تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای واکسیناسیون اساتید دانشگاهها و دانشجویان که قرار بود تا پایان شهریورماه به اتمام برسد، هنوز اجرا نشده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما نمیتوانیم پیشبینی کنیم که میتوان در مهرماه کلاسهای مدارس و دانشگاهها را به صورت حضوری برگزار کرد اما چنانچه به وضعیت پایداری برسیم قطعا در شهریورماه واکسیناسیون معلمان، اساتید دانشگاهها و دانشجویان در دستورکار قرار خواهد گرفت.
منبع: خانه ملت
انتهای پیام
نظر شما