کد خبر 3399
۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

گزارش؛

عِده و عُده واردات علیه تولید!

عِده و عُده واردات علیه تولید!

مقام معظم رهبری در طول سال های گذشته همواره بر لزوم حمایت از تولید تاکید داشته اند منتها واردات بی رویه کالا اثرات منفی بر کشور می گذارد و حتی می تواند تولید داخل را از نفس بی اندازد.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، اثر منفی واردات بی رویه کالا به کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و به واقع این امر می‌تواند تولید داخل را از نفس بیاندازد آنهم در شرایطی که تولید کشور پیرو تحریم های متعدد اقتصادی آسیب خورده و مترصد مرهم است.

البته دامنه تحریم فقط ابعاد بیرونی نداشته و در این بین هستند کسانی که می‌کوشند تحریم داخلی را با مزه واردات بی رویه به مردم بچشانند؛ وارداتی که طبق قوانین حدود و ثغور خود را داشته و اما مافیای آن راضی به حداقل ها نیست.

همین چند روز گذشته بود که مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور لازمه رشد و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را رواج استفاده از محصولات آن‌ها در داخل دانستند و گفتند: وقتی یک محصول دانش‌بنیان در داخل تولید می‌شود، نباید واردات مشابه آن انجام شود، و بخصوص دولتی‌ها و شرکت‌های بزرگ باید از محصولات داخلی استفاده کنند.ایشان در این زمینه افزودند: البته مجدداً عده‌ای مانند قضیه لوازم خانگی جنجال نکنند که چرا نباید از فلان کشور واردات انجام شود، زیرا لازمه رشد شرکت‌های داخلی، ایجاد بازار داخلی برای آن‌ها است.

با این حال هدف نویسنده این گزارش هم بازشناسی این «عده»، به معنای اخص کلمه است که در بیانات مقام معظم رهبری بر آن اشاره شده است؛ به واقع این عده چرا جنجال به پا می‌کنند؟ آیا این «عده» همان مافیای وارداتی هستند که رقم نجومی تخلف ۴۷۰۰ میلیاردی گمرکی دارند؟ چه کسی از این «عده» حمایت می‌کند که اینگونه علیه  تولیدات ملی جنجال به پا می‌کنند؟

در ارزیابی این مسئله جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی نماینده گراف گفت: به واقع واردات برای یک عده نون و آب دارد و به راحتی حاضر نمی شوند تا از منافع حاصل از واردات صرف نظر کنند. وی تاکید کرد: این افراد به اشکال مختلف در تولید سنگ اندازی می‌کنند و اجازه تولید با استفاده از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی داخلی را نمی دهند.

این نماینده مجلس این را هم گفت که واردکنندگانی که به اشکالی می کوشند تا تولید ملی را در راستای واردات خود به تمسخر بگیرند، دلسوز تولید کشور نیستند  و تنها نگران منافع خودشان هستند و تبعا اگر وارداتشان محدود و تولید داخلی رونق بگیرد، نمی توانند منافعشان را تضمین کنند. افرادی که تعمدا می کوشند کالای ایرانی را مورد تخریب قرار دهند و با کم حوصله کردن ما زمینه را برای ورادات کالا فراهم کنند بیش از منافع ملی به فکر منافع شخصی و جیب خودشان هستند.

با همه این تفاسیر مسئله رونق و جهش تولید درسالهای متمادی مدنظر مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال بوده است و همواره در بیاناتشان بر گره گشایی و نه گره افزایی بر تولید تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام 

کد خبر 3399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =