کد خبر 3793
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

گزارش اختصاصی؛

بازار پرسودی که به جان بورس افتاد

بازار پرسودی که به جان بورس افتاد

یکی از عواملی که تاثیر منفی بر بازار سرمایه داشته موضوع افزایش نرخ سود و بهره بین بانکی است؛ به اعتقاد بسیاری از کارشناسان رونق گرفتن این بازار تاثیر منفی بر بازار سرمایه داشته و می تواند سرمایه را از این بازار خارج کند.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: سکانس نابسامانی در بازار بورس ایران همچنان ادامه داشته و این بازار هر روز شرایط بدتری را تجربه می کند.

این بازار که به اذعان کارشناسان ظرفیتش دیگرجوابگوی ۴۰ میلیون کد بورسی فعال نیست، رفته رفته سهامدار حقیقی و حقوقی خود را از دست می دهد.

در این میان البته برخی سیاست های دولت هم مزید بر علت شده و شرایط نا به سامان این بازار را دو چندان کرده است 

با این حال یکی از عواملی که تاثیر منفی بر بازار سرمایه داشته موضوع افزایش نرخ سود و بهره بین بانکی است؛ به اعتقاد بسیاری از کارشناسان رونق گرفتن این بازار تاثیر منفی بر بازار سرمایه داشته و می تواند سرمایه را از این بازار خارج کند.

محسن زنگنه در همین زمینه به خبرنگار نمایندگان ما می گوید متاسفانه مابازارهای مولدی را در کنار بازار سرمایه ایجاد کرده ایم که این بازارها می تواند سرمایه گذار را از رفتن به سمت بازار سرمایه دور کند که یکی از این عوامل بازار پرسود بین بانکی است.

همچنین در همین زمینه حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خبرنگار نمایندگان ما می گوید بانک ها در حال حاضر به دنبال این هستند که سود های بین بانکی خود را افزایش دهند و به واسطه آن واحدهای تولیدی که دچار مشکل می‌شوند را تصاحب کنند.

وی این را هم گفت که  افزایش نرخ و بهره سود بین بانکی و فعالیت در این بخش باعث می شود که بانک ها از رسالت خود دور شوند لذا حتماً این اقدام اقدام درستی نیست و جا دارد که بانک مرکزی به این عرصه ورود جدی داشته باشد.

با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و دید که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قرار است به چه نحوی این بازار را مورد کنترل خود قرار دهند چراکه بازار پرسود بین بانکی به اذعان بسیاری از کارشناسان، بازار سرمایه را از نفس انداخته و موجب کاهش رشد این بازار به دلیل خروج سرمایه شده است.

انتهای پیام

کد خبر 3793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =