کد خبر 3799
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

گزارش اختصاصی؛

رمز اشتباه بانک مرکزی برای مسدود سازی رمز ارزها

رمز اشتباه بانک مرکزی برای مسدود سازی رمز ارزها

بانک مرکزی اخیرا در ابلاغیه‌ای دستور داده تا درگاه پرداخت پلتفرم‌های داخلی خرید و فروش رمز ارز مسدود شود و این بدین معناست که عملا فعالیت ها در این بخش به سختی پیش خواهد.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: بازار نوپای ارز دیجیتال یا همان رمز ارز مدتی است که خود را در فرآیندهای اقتصادی کشور گنجانده و حجم مبادلات در این بازار رو به افزایش است.

این بازار که تحلیل های مختلفی نسبت به عملکرد آن وجود دارد، همواره پای موافقین و مخالفینش را به نقد عملکردی آن باز کرده است.

این در حالی است که خلا قانون گذاری در این بخش هم مشکلاتی را به همراه داشته و البته مجلس هم در این زمینه بیکار ننشسته و طرحی را در دست بررسی دارد.

با این حال بانک مرکزی اخیرا در ابلاغیه‌ای دستور داده تا درگاه پرداخت پلتفرم‌های داخلی خرید و فروش رمز ارز مسدود شود و این بدین معناست که عملا فعالیت ها در این بخش به سختی پیش خواهد.

این در حالی است که بارها نمایندگان مجلس تاکید داشتند که بجای برخوردهای سلبی و ممنوعیت فعالیت‌های حوزه رمزارز، که منجر به زیرزمینی‌شدن فعالیت‌ها از سویی و کوچ کاربران به پلتفرمهای خارجی از سوی دیگر می‌شود، باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های این حوزه به ویژه ساماندهی پلتفرم‌های داخلی اقدام کرد.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در همین زمینه در گفت و گو با نمایندگان ما تاکید کرد ساماندهی رمزارزها باید اولویت اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی باشد. بنده با مسدودسازی پلتفرم های داخلی رمز ارزها موافق نیستم و به جای این کار، باید بازار رمز ارزها مدیریت شود.

وی این را هم گفت که رمزارزها نقش مهمی در بازار جهانی دارند و ما هم نباید با این بازار مقابله کنیم. بازار رمزارزها اقبال عمومی و جهانی دارد و باید آن را مدیریت و بومی‌سازی کنیم. بومی‌سازی رمزارزها از این جهت حائزاهمیت است که نباید مردم ما از این طریق دچار ضرر و زیان شوند.

با همه تفاسیر بیش از پیش نیازمند شناخت بازار رمزارزها و تسهیل در شکل گیری این بازار هستیم چراکه هرگونه مسدود سازی نمی تواند دلیلی بر نظارت مناسب بر این بازار باشد.

انتهای پیام

کد خبر 3799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =