کد خبر 3821
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

حاجی دلیگانی مطرح کرد

انتظارات بودجه‌ای مجلس از دولت

انتظارات بودجه‌ای مجلس از دولت

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:انتظار مجلس از دولت آن است که در بودجه ۱۴۰۱ نگاه عادلانه‌ای را در پیش‌بینی اعتبارات مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار داده باشد و باید همین نگاه را در توزیع و تخصیص بودجه هم داشته باشد. 

حسینعلی حاجی دلیگانی،عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص بودجه مجلس گفت: انتظار مجلس از دولت آن است که در بودجه ۱۴۰۱ نگاه عادلانه‌ای را در پیش‌بینی اعتبارات مناطق مختلف کشور مورد توجه قرار داده باشد و باید همین نگاه را در توزیع و تخصیص بودجه هم داشته باشد. 

نگاه دولت نباید اینگونه باشد که بودجه سال آینده را صرفاً بر مبنای بودجه‌ سنوات قبل تدوین کند. 

وی بیان کرد: نباید مبنای دولت در تدوین بودجه این باشد که هر دستگاه و نهادی که در سال‌های قبل اعتبارات بیشتری دریافت می‌کرد، در سال آینده هم بودجه بیشتری دریافت کند و هر دستگاه و نهادی هم که بودجه کمتری دریافت می‌کرد، باز هم بودجه ناچیزی را دریافت کند. 

اصلاح ساختار بودجه نسبت به بودجه‌ سنوات قبلی حتماً باید در تدوین بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه دولت قرار گرفته باشد و مجلس این موضوع را هم در بررسی بودجه سال آینده مورد توجه قرار می‌دهد. 

حاجی دلیگانی افزود: باید بودجه سال آینده به گونه‌ای تدوین شده و تصویب شود که در سال آینده کسری بودجه نداشته باشیم و حتما باید بودجه واقعی و عملیاتی باشد.

انتهای پیام

کد خبر 3821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =