کد خبر 3933
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

محمدبیگی:

پروژه چشمه نور نباید به خاطر کمبود اعتبارات روی زمین بماند

پروژه چشمه نور نباید به خاطر کمبود اعتبارات روی زمین بماند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس،گفت: پروژه مهم چشمه نور برای کمبود اعتبارات روی زمین نماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، فاطمه محمدبیگی در نشست با حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این مطلب، افزود: پروژه علمی چشمه نور که باید سال ۱۴۰۰ افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسید، اکنون ۱۰ سال است که روی زمین مانده و برای تکمیل به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این پروژه در خاورمیانه، اولین طرح علمی محسوب می‌شود که ۲۷ شاخه علمی شامل ریز فناوری،  نوروساینس،  اشعه،  نور و انرژی اتمی را درون خود جای داده و افتتاح آن می‌تواند پای ۲ هزار دانشمند را به استان قزوین باز کند.

محمدبیگی با بیان اینکه پروژه مهم چشمه نور نباید به خاطر کمبود اعتبارات روی زمین بماند،افزود: لازم است که سران قوا در کشور برای تامین اعتبار این پروژه چاره اندیشی کنند و سازمان اوقاف نیز در این راستا مساعدت نماید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بر ضرورت کمک‌های اوقاف برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان قزوین تاکید کرد و گفت: پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) هم اکنون ۲۰ سال است که روی زمین مانده و این درحالی است که درون یک بافت فرسوده محصور شده و بازسازی و ساماندهی آن مغفول مانده است.

محمدبیگی تصریح کرد: شهرداری، استانداری و دستگاه های اجرایی در سال‌های گذشته نتوانسته اند در تکمیل این طرح کمک کنند، درحالی که بازسازی محدوده امامزاده حسین سبب می‌شود به برکت این مکان زیارتی، جمعی از اصناف، محدوده مزار شهدا و بافت شهری با توسعه چشمگیری همراه شود.

وی به طرح نیمه کاره بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی اشاره کرد و گفت: میزان تخت درمانی قزوین پایین تر از میانگین کشوری است و نیاز مردم استان به افزایش سرانه درمانی یکی از مهمترین موضوعاتی است که اوقاف می‌تواند در تحقق آن نقش داشته باشد.

محمدبیگی با بیان اینکه عملکرد اداره کل اوقاف قزوین به باز شدن گره‌های اقشار مختلف اجتماعی منجر شده است، گفت: بررسی و حل پرونده های اوقافی می‌تواند به کاهش پرونده های قضایی منجر شود، بنابراین اوقاف استان باید در مورد افراز اراضی محمود آباد، شهرستان البرز و رشتقون راهکاری مناسب اتخاذ کند تا در حوزه مدیریت شهری با استقبال سرمایه‌گذاران و توسعه شهری روبه رو شویم.

نماینده مردم قزوین،  البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت : کمک به گروه‌های جهادی برای ساخت منازل مسکونی معلولان، مساعدت برای تهیه لوازم آموزشی دانش آموزان و دانشجویان در راستای ادامه تحصیل و خلاصه کمک‌های مادی و معنوی اوقاف می‌تواند بخش بزرگی از محرومیت‌های جامعه را مرتفع سازد.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه یک جریانی علیه سنت حسنه وقف راه اندازی شده که با آن مخالفت می‌کند، با این تلقی اشتباه که وقف در حال گرفتن سرمایه مردم است، در حالی که سیستم وقف می تواند در حوزه صنایع، اقتصاد و مسائل معنوی و اجتماعی پیشگام بوده و آهنگ توسعه را سرعت ببخشد.

وی یادآور شد: بچه های نسل جدید به خصوص دانش آموزان آنچنان که باید با مفاهیم وقف آشنا نسیتند و این مهم در شرایطی است که اگر این سنت حسنه از سن پایین آموزش داده شود، ثمرات بسیاری را برای نظام و انقلاب به همراه دارد،  به همین منظور لازم است از ابزارهای مهمی مانند رسانه‌های جمعی بهره برد و این مهم را برای مردم تببین کرد.

انتهای پیام

کد خبر 3933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =