کد خبر 4139
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

گزارش اختصاصی؛

اپیدمی کرونا؛ مانع لغو ویزای زمینی سفر به عراق

اپیدمی کرونا؛ مانع لغو ویزای زمینی سفر به عراق

لغو ویزای زمینی سفر به عراق موضوع مهمی است که به نظر می رسد به دلیل پاندمی کرونا به تاخیر افتاده است؛ اکنون با افزایش میزان واکسیناسیون در کشور انتظار می رود مقامات کشورمان این موضوع را پیگیری کنند.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: در شهریورماه ۱۴۰۰ در جریان سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به تهران، دو کشور درباره لغو روادید بین ایران و عراق به ویژه سفرهای هوایی توافق کردند این در حالی است که لغو ویزای زمینی سفر ایران به عراق هم همواره مدنظر مسئولین دو کشور بوده و در برخی مواقع تصمیماتی در این راستا اخذ شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اخیرا تاکید داشته که لغو ویزای هوایی جهت سفر به عراق یکی از نشانه‌ها و مؤلفه‌های تقویت روابط ایران با این کشور است.

وی این را گفته که لغو ویزای عراق، هنوز در مرزهای زمینی اعمال نمی‌شود و تلاش می‌کنیم این موضوع هم در جریان روابط ایران و عراق به‌ویژه در بحث سهولت در تردد زائرین عتبات عالیات محقق شود.

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه در گفتگو با نمایندگان ما می‌گوید: وزارت امور خارجه پیگیر لغو ویزای زمینی سفر ایران به عراق است و تاکید مقامات دو کشور بر این است که موانع سفر بین ایران و عراق جهت سهولت کار زائران برداشته شود.

این نماینده مجلس این را هم گفت که یکی از عواملی که باعث شده است تاکنون این اتفاق نیفتد و ویزای زمینی سفر به عراق لغو نشود، شیوع بیماری کرونا و مسائل بهداشتی بوده و با واکسیناسیون و کاهش این بیماری قطعا می‌توان بیشتر برای لغو ویزای زمینی سفر به عراق با مقامات این کشور رایزنی کرد.

مالکی تاکید دارد:  البته مباحث سیاسی و امنیتی عراق هم یکی دیگر از موانع کار است و باعث شده هنوز لغو ویزای سفر زمینی ایران به عراق محقق نشود. با این حال امنیت زوار ایرانی برای ما بسیار مهم است و در ابتدا باید مطمئن شویم که امنیت مردم ما در آنجا کاملاً برقرار است تا بتوانیم لغو ویزای زمینی به عراق را بیش از پیش پیگیری کنیم.

باهمه این تفاسیر باید منتظر ماند و دید موضوع لغو ویزای زمینی ایران به عراق چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد و آیا رایزنی تازه‌ای جهت این مهم از سوی مسئولین دو کشور انجام خواهد شد و یا خیر؟

انتهای پیام 

کد خبر 4139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =