کد خبر 418
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

میرتاج‌الدینی:

دریچه‌های پرداخت‌های نجومی از نظر قانونی بسته می‌شود

دریچه‌های پرداخت‌های نجومی از نظر قانونی بسته می‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن انتقاد نسبت به عدم راه‌اندازی کامل سامانه متمرکز فیش حقوق و دستمزد کارکنان از سوی دولت سابق، گفت: بیشتر پرداختی‌های نامتعارف در شرکت‌های دولتی، بانک ها و بیمه ها اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص از پرداخت و دریافت حقوق های نامتعارف و نجومی در مجلس گفت: یکی از مسایل مهم مورد مطالبه مقام معظم رهبری و مردم این موضوع بوده و بارها ایشان فرمودند، پرداخت‌های نامتعارف و غیرمشخص ظلم به مردم است و نباید به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: موضوع درخواست تحقیق و تفحص از پرداخت و دریافت حقوق های نامتعارف و نجومی سال گذشته در کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات تصویب شد اما در نوبت دستور صحن علنی مجلس قرار گرفت و امروز تعیین تکلیف شد.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه در این تحقیق و تفحص زمینه ها و بسترهای اصلی شکل‌گیری پرداخت‌های نجومی و نامتعارف باید گرفته شود، اظهار کرد: بیشتر موارد پرداختی‌های نامتعارف در شرکت های دولتی، بانک ها، بیمه ها و برخی مجموعه هایی که به صورت مستقیم از دولت بودجه دریافت نمی‌کنند اما در کل زیرمجموعه این دستگاه ها قرار دارند، اتفاق افتاده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: این مجموعه‌ها ذی نفع بوده و مبالغ پاداش مورد نظرشان را در مجامع خود تصویب می کنند، همانطور که فیلمی اخیرا از یکی از جلسات آنها در فضای مجازی منتشر شد.  

 نایب رئیس کمیسیون برنامه،  بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید براینکه باید تمام دریچه‌های پرداخت‌های نجومی و نامتعارف از نظر قانونی بسته شود، افزود: این موضوع نیاز به یک بررسی کامل و حقوقی دارد که دیوان محاسبات کل کشور و کمیته تحقیق و تفحص به این موضوع خواهند پرداخت.

وی با اشاره به نقش سامانه متمرکز فیش حقوق و دستمزد کارکنان در جلوگیری از پرداخت های نامتعارف در کشور گفت: اگر قانون ایجاد این سامانه در تمام رده ها به طور کامل و شفاف برای مردم ارائه می‌شد، شاهد اینگونه پرداختی‌ها در کشور دیگر نبودیم.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: میزان پرداخت حقوق‌ها برای کارکنان دولت هر ساله در قانون بودجه تصویب می‌شود و بنابراین هرگونه پرداختی خارج از این ضوابط تخلف بوده و باید جلوی آن گرفته شود، البته دیوان محاسبات به عنوان دستگاه ناظر اصلی در کنار مجلس باید بر روند اجرای این قانون نظارت کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در خصوص روند انجام این تحقیق و تفحص هم گفت: کمیته تحقیق و تفحص ابتدا در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با حضور متقاضیان شکل می گیرد و نمایندگان بعد از آن مشغول جمع‌آوری اطلاعات و مدارک خواهند شد و از مردم می خواهیم تا در این تحقیقات به ما کمک کرده و در صورت در اختیار داشتن مدارک، آن را به این کمیسیون ارسال کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه،  بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: با جمع‌آوری تمام مدارک مورد نیاز، آنها را از نظر حقوقی و قانونی مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ضمن شناسایی متخلفان، زمینه‌های شکل گیری پرداخت‌های نجومی و نامتعارف از نظر قانونی اصلاح شود.

وی در پایان بیان کرد: در این تحقیق و تفحص آخرین تصمیمات دولت سابق در این خصوص و پرداختی‌ها به دولتمردان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 418

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =