کد خبر 4221
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

نیک بین:

شهید سلیمانی یک دیپلمات برجسته بود

شهید سلیمانی یک دیپلمات برجسته بود

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، گفت: شهید سلیمانی یک دیپلمات برجسته بودند، تأثیرات منطقه‌­ای و جهانی سردار سلیمانی تنها به لحاظ قدرت فرماندهی و اقدامات نظامی وی نبوده است، هر جا که ضرورت می­‌یافت، او در تراز یک دیپلمات کارکشته و برجسته ظاهر می‌­گشت. 

حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی یک دیپلمات برجسته بودند، تأثیرات منطقه‌­ای و جهانی سردار سلیمانی تنها به لحاظ قدرت فرماندهی و اقدامات نظامی وی نبوده است، هر جا که ضرورت می­‌یافت، او در تراز یک دیپلمات کارکشته و برجسته ظاهر می‌­گشت. 

وی بیان کرد: جذبه و جذابیت ایشان از یک سو و تسلطشان به آداب و فنون مذاکره در عرصه دیپلماسی از سوی دیگر به او قدرت تأثیرگذاری فوق‌­العاده‌‍‌­ای در این میدان داده بود این ویژگی مکمل فرماندهی نظامی او بود. آنگاه که لازم می­‌آمد از قدرت سخت بهره می‌­جست و در وقت مقتضی خویش از قدرت نرم. در این خصوص نیز نکته­‌های بسیاری وجود دارد که شایسته است تحلیل­‌گران روابط بین‌الملل و تاریخ­‌نویسان معاصر در جای خود بدان بپردازند.

 نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، افزود: او مردی نستوه و خستگی­‌ناپذیر بود، از هیچ مشکلی نهراسید و هیچگاه دچار رخوت و سستی و رکود نشد، به غایت ساعی و تلاش­گر بود و به آسایش خویش نمی‌­اندیشید. علیرغم اینکه در چند عملیات مجروح شد اما همچنان بر بازگشت به جبهه پای می­‌فشرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خطوط مقدم عملیاتی باز می‌گشت. 

نیک بین بیان کرد: برای کسی که عمر پر برکت خویش را در جنگ و جهاد گذرانده باشد شاید توجیه در پیش گرفتن یک زندگی آرام و بی دغدغه کاملاً پذیرفتنی باشد. اما روح بی‌قرار او از راحتی و آسایش گریزان بود و او می­‌خواست تا پایان عمر و تا آخرین نفس سخت‌کوشانه و مجاهدانه به پیش رود.

انتهای پیام

انتهای پیام

کد خبر 4221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =