کد خبر 4223
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

سامه یح:

برای تجویز داروی مجوزدار نمی‌توان به پزشک ایراد گرفت

برای تجویز داروی مجوزدار نمی‌توان به پزشک ایراد گرفت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از انتشار خبری در مورد محدودیت تجویز داروی خارجی توسط پزشکان تاکید کرد که پزشک مختار است بنابر اعتقاد، علم و تجربه‌ای که دارد دارو را از نوع داخلی یا خارجی انتخاب و تجویز کند و کسی هم نمی‌تواند به وی ایراد بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در مورد انتشار خبری از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه پزشکانی که داروی خارجی دارای مشابه داخلی را تجویز کنند به ویژه اعضای هیأت علمی از نظر ما امتیاز کمتری خواهند داشت، گفت: اگر دارویی مجوز واردات داشته باشد، پزشک مختار است بنابر اعتقاد، علم و تجربه‌ای که دارد دارو را از نوع داخلی یا خارجی انتخاب و تجویز کند و کسی هم نمی‌تواند به وی ایراد بگیرد.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی یک دارویی مجوز ورود به کشور را داشته باشد و در فارماکوپه قرار گرفته است و مشکل خاصی هم برای مصرف آن وجود ندارد پزشک می‌تواند بر اساس تجربه‌ای که دارد دارویی که بهتر عمل می‌کند ولو خارجی هم باشد برای بیمار تجویز کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در رابطه با انتشار خبر دیگری از سوی رییس سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه در حال حاضر واردات واکسن کرونا نداریم، تصریح کرد: این اقدام به این دلیل صورت گرفته است که تولید داخلی واکسن کرونا تامین‌کننده نیازهای کنونی کشور است، بنابراین نیازی به واردات واکسن وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر میزان واکسن تولید شده در کشور کافی نباشد نه رییس جمهور و نه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ممنوعیت واردات واکسن کرونا موافقت نخواهند کرد.

منبع:خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 4223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =