کد خبر 4382
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

عسکری:

قاچاق ماهیان جنوب به کشورهای حاشیه خلیج فارس/ سازمان شیلات پاسخگو باشد

قاچاق ماهیان جنوب به کشورهای حاشیه خلیج فارس/ سازمان شیلات پاسخگو باشد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اخباری مبنی بر قاچاق ماهیان جنوب ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس خواستار توضیحات سازمان شیلات در این باره شد.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، با اشاره به برخی اخبار مبنی بر قاچاق ماهیان جنوب ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: من هم این موضوع را شنیده‌ام و گزارشاتی در این باره به کمیسیون کشاورزی مبنی براینکه این ماهیان به کشورهای حاشیه خلیج فارس با قیمت هر کیلو بیش از 200 هزار تومان رسیده است.

وی افزود:‌ از سازمان شیلات خواسته‌ایم آنها این موضوع را بررسی کرده و گزارشی را به کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص چرایی قاچاق ماهیان جنوب ایران ارائه دهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: متأسفانه با گران شدن قیمت ارز و احتمال حذف ارز 4200 تومانی احتمال گران شدن ماهیان سردابی و گرمابی در کشورمان زیاد است ضمن اینکه هزینه‌های تولید ماهیان پرورشی هم به شدت افزایش پیدا کرده است.

عسکری گفت: قرار شده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات تأثیرات حذف ارز 4200 تومانی درباره پرورش ماهی و تأثیرپذیری این موضوع از افزایش قیمت‌ ارز را بررسی کرده و گزارشی را به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهد.

وی عنوان کرد: اگرچه نرخ ارز در سال 1401 تک نرخی شود احتمال تأثیرپذیری آن در محصولات کشاورزی بسیار زیاد است. 

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات راهکارهای حمایت از پرورش دهندگان ماهی را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام

کد خبر 4382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =