کد خبر 4619
۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

پاسخ قاطع نمایندگان به دولت کانادا؛ خلیج فارس همیشه خلیج فارس می ماند

پاسخ قاطع نمایندگان به دولت کانادا؛ خلیج فارس همیشه خلیج فارس می ماند

دو نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکراتی با انتقاد از دولت کانادا تاکید کردند که همواره نام خلیج فارس، خلیج فارس بوده است و این نام باقی می ماند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)  نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در تذکری شفاهی گفت: دولت حقیر کانادا که هنوز یوق بردگی دولت بریتانیا بر گردن دارد، در اقدامی کلمه خلیج عربی را در واژگان مورد استفاده در دستگاه های این کشور استفاده کرده است. باید وزارت امور خارجه با این موضوع برخورد کند.  آنها عددی نیستند.

وی افزود: کانادا در بردگی بریتانیا است بعد می خواهد به مسائلی بپردازد که تا تاریخ بشریت نشان می دهد نام این خلیج همیشه فارس بوده است. نام ایران اسلامی و فارس همواره در این منطقه می درخشیده است.

پژمان فر خطاب به مقامات کشور کانادا گفت: ای مگس، عرصه سیمرغ نه جولانگاه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.

شهریار حیدری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در تذکری گفت: در تمام نقشه های تاریخی نام خلیج فارس ذکر شده حتی اولین نقشه ای که غربی ها به ویژه کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس تهیه کردند بدون استثنا عنوان خلیج فارس، بحر فارس و دریای ایرانی است.

وی افزود: اگر این کشورها نگاهی به تاریخ تهیه نقشه ها در کتابخانه کشورهای عربی داشته باشند، حتما متوجه می شوند که عنوان خلیج فارس در طول تاریخ همیشه خلیج فارس بوده و کلمه خلیج عربی هیچگاه به خلیج فارس اطلاق نشده است. نقشه های موجود در کتابخانه بغداد که یکی از دانشگاه های مهم عربی است را مورد بررسی قرار دادم که در همگی آنها عنوان خلیج فارس، بحر فارس و دریای ایرانی مطرح شده است. کشورهای عربی تحت تاثیر کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار نگیرند، زیرا آنها درصدد ایجاد تنش آفرینی هستند.

انتهای پیام 

کد خبر 4619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =