کد خبر 4494
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

اختصاصی؛

افزایش بودجه سربازان در سال آینده/ ۳۲۰۰ میلیارد به اعتبار قبلی افزوده می‌شود

افزایش بودجه سربازان در سال آینده/ ۳۲۰۰ میلیارد به اعتبار قبلی افزوده می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه بودجه حقوق، پوشاک و خوراک سربازان در لایحه ۸ هزار میلیارد تومان است گفت: بنا داریم ۳۲۰۰ میلیارد دیگر به بودجه سربازان اضافه کنیم تا مشکلات و دغدغه های آنان رفع شود.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما درباره اعتبار لازم برای حمایت از سربازان در سال آینده، اظهار داشت: اگر بتوانیم بیش از ۳۲۰۰ تا ۳۳۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات حمایت از سربازان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اضافه کنیم به آن دست از سربازانی که دچار مشکلات هستند کمک زیادی کرده‌ایم.

وی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ستاد کل نیروهای مسلح با همراهی دولت اعتبار بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای حمایت از سربازان در نظر گرفته بودند که این رقم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به بیش از ۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: اگر با همکاری اعضای کمیسیون تلفیق بتوانیم اعتباری معادل ۳۲۰۰ میلیارد تومان به رقم درج شده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بیفزاییم قطعاً ستاد کل نیروهای مسلح می‌تواند اعتبارات لازم برای خوراک و پوشاک سربازان را در نظر بگیرد.  

زارع درباره منابع تأمین احتمال افزایش اعتبار حمایت از سربازان در لایجه بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: منابع مختلفی برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم البته شاید راحت‌ترین آن از محل تبصره ۱۴ لایحه بودجه باشد. این در حالی است که تخصیص اعتبار از محل تبصره ۱۴ بودجه برای نیروهای مسلح مطمئن‌تر است. چرا که می‌توان از همین محل حقوق، خوراک و پوشاک سربازان را تأمین کرد.

وی افزود: اگر بتوانیم اعتبار حقوق و امکانات معیشتی سربازان را به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برسانیم اقدامات حداقلی برای آنها انجام داده‌ایم که هم حقوق سربازان تأمین می‌شود و هم اعتبار لازم برای پوشاک و غذای آنها تأمین خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اختیار بودجه در دستان کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس است و تلاش داریم با رایزنی‌های لازم این موضوع مصوب شده و در نهایت به تأیید شورای نگهبان برسد. هر چند که ستاد کل نیروهای مسلح هم چنین درخواستی را  داشته و این مطالبه را براساس آمارها و محاسبات دقیق اعلام کرده است و تلاش داریم تا دغدغه حقوق، خوراک و پوشاک سربازان را رفع کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 4494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =