کد خبر 4638
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

نیک بین:

قرارداد کرسنت و ویلموتس خسارات زیادی به همراه داشته است

قرارداد کرسنت و ویلموتس خسارات زیادی به همراه داشته است

نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: قراردادهایی مانند کرسنت و ویلموتس امضا شده اند که خسارات زیادی به همراه داشته اند، اینگونه قراردادها به تصویب مجلس نرسیده اند.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، جواد نیک بین نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه)  در اخطاری با استناد به اصول ۷۷ و ۳ قانون اساسی گفت: با هیچ کشوری مشکل برقراری ارتباط نداریم و آمادگی خود را اعلام کرده ایم تا با همه کشورهای جهان ارتباط برقرار کنیم، البته همه منهای رژیم صهیونیستی است زیرا هیچ کشور، استان، شهر و حتی هیچ طویله ای را در دنیا به این اسم نمی شناسیم.

وی با بیان اینکه تاکنون عهدنامه ها، قراردادها و موافقت نامه های زیادی بین ایران و کشورهای دیگر منعقد شده است ادامه داد: هر ماه دولت آقای رئیسی ۱۰ هزار میلیارد تومان باید برای پرداخت قرض های دولت گذشته صرف کند که بخش زیادی از آن به واسطه قراردادها و عهدنامه هایی است که از چشم مجلس به دور بوده و به تصویب رسیده است.

وی اظهار کرد: قراردادهایی مانند کرسنت و ویلموتس امضا شده اند که خسارات زیادی به همراه داشته اند، اینگونه قراردادها به تصویب مجلس نرسیده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: تا زمانی که موضوع شفافیت در مجلس، دولت، قراردادهای مالی و غیرمالی و عرصه های مختلف به تصویب نرسد، این گونه قراردادها محرمانه و پشت پرده می ماند حتی اگر بارها اعلام کنند اصل قرارداد پیوست شده، آنچه که بر روی کاغذ نوشته می شود، غیر از آن چیزی است که خوانده می شود.

نیک بین ادامه داد: شفافیت مجدداً در دستور کار مجلس قرار بگیرد تا این موضوعات از چشم نمایندگان و مردم دور نماند. ما می توانیم موافقت نامه های خوبی امضا کنیم و در دولت جدید شاهد اتفاقات خوب بین المللی بوده ایم.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: اگر دولت سابق تخلف کرده باید پاسخگو باشد، متن ترجمه شده در سیستم بارگذاری شده و نمایندگان به آن دسترسی دارند و مبنای موافقت و مخالفت نمایندگان نیز این متن است.

انتهای پیام 

کد خبر 4638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =