پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: بحث بر سر واردات خودرو در مجلس داغ تر شده است و در این میان هیاهوی بسیاری برپا کرده است.
درحالی که در مصوبه جدید کمیسیون تلفیق، قرار است ۵۰هزار دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچالدار، واگن، واگن یخچالدار و کشنده و ده هزار دستگاه ماشینآلات سنگین به کشور وارد شود. به عبارت دیگر خودروی سواری به خودروهای عمومی و سنگین تغییر کرده است، در مجلس برخی اصرار به آزاد شدن تدیجی واردات خودرو دارند اما هنوز قدرت مخالفان در این زمینه بیشتر است.
قیمت و کیفیت خودروهای داخلی به شکلی است که نمایندگان مجلس نیز به جد پیگیر این مسأله هستند تا شرایط را برای مردم بهبود ببخشند.
سید کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، می گوید: مساله کیفیت خودروهای داخلی مورد تاکید مقام معظم رهبری است و همچنین دستگاه قضایی کشور نیز به این موضوع ورود کرده است.
در این میان صحبتهای ضد و نقیض و وعدههای عملی نشده به بازار لطمه میزند و باعث رکود میشود، در چنین شرایطی فروشندگان و خریداران در نوعی بلاتکلیفی به سر میبرند.
ممنوعیت واردات خودرو در شرایطی از سوی شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه با الزام به حمایت از تولید داخل و ممنوعیت ورود کالاهای غیرضروری در دوران تحریم در سال ۹۷ مصوب شد که به گفته علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاریخ انقضای این مصوبه خرداد ماه سال آینده است.
لطف اله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید: با توجه به فاصله بسیار میان عرضه و تقاضا، واردات خودرو به تولید لطمه نمیزند.
از سویی کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای داخلی موجب نارضایتی مردم شده است و از سوی دیگر با متوقف شدن واردات خودرو این نارضایتی ها بیشتر خواهد شد، مجلس باید برای رفع نگرانی های مردم چاره بهتری بیندیشد.
انتهای پیام
نظر شما