کد خبر 5075
۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

مطبوعات از پرداخت مالیات برای آگهی‌های تبلیغاتی در سال آینده معاف می شوند

مطبوعات از پرداخت مالیات برای آگهی‌های تبلیغاتی در سال آینده معاف می شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که نشریات و مطبوعات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای چاپ و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در سال آینده معاف شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی نمایندگان ما، در ادامه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی ، بندهای الحاقی ۶، ۸ و ۹ تبصره ۶ تصویب شد.

بند الحاقی ۸- تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه ها و نشریات در سال ۱۴۰۱ مشمول حکم جزء(۳) بند(ب) ماده(۹) قانون مالیات برارزش افزوده نمی باشد.
 
‌در صدر ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده معافیت هایی مالیاتی و عوارض برای عرضه کالاها و ارائه خدمات پیش بینی کرده است؛ در جز ۲ بند ب این ماده آمده است: «خدمات زینک، چاپ، انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها به استثنای مؤسسات کمک آموزشی و کنکور و هرگونه تبلیغات کالاها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات؛»

بندالحاقی ۹- در اجرای جزء(۲) بند(چ) ماده(۸۰) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، عوارض دهیاری و شهرداری و هزینه‌های انشعابات برق، آب و فاضلاب و گاز برای واحدهای مسکونی اختصاص یافته به آنان براساس الگوی مصرف فقط برای یکبار معاف می باشند.

بند الحاقی ۶- کلیه طرح (پروژه) های زود بازده و عام المنفعه که توسط گروه های جهادی، نیروهای داوطلب بسیجی و بسیج سازندگی در مناطق محروم و کم برخوردار روستایی و شهری اجراء می شود از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض معاف می باشند.

انتهای پیام

کد خبر 5075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =