کد خبر 5099
۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

طبق مصوبه مجلس؛

وزارت آموزش و پرورش مجاز به فروش کتب درسی در پایان هر سال تحصیلی شد

وزارت آموزش و پرورش مجاز به فروش کتب درسی در پایان هر سال تحصیلی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای ضمن دادن مجوز به دانشگاهها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری برای اخذ تسهیلات از بانکها، وزارت آموزش و پرورش را مجاز به جمع آوری کتب درسی مستعمل در پایان هرسال تحصیلی و فروش آن ها کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی نمایندگان ما، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس و در ادامه بررسی بخش های درآمدی بودجه ۱۴۰۱، بندهای (الف) و (ب) و (د) تبصره ۹ به شرح زیر تصویب شد.

الف- به دانشگاهها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۴۰۰ نسبت به أخذ تسهیلات از بانکها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند.

ب- از محل بازپرداخت وام های شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۴۰۰ تا سقف دو هزار میلیارد ریال به خزانه داری کل کشور واریز می شود.

د-وزارت آموزش و پرورش مجاز است با سازوکارهای تشویقی و از طریق مدارس سراسر کشور کتب درسی مستعمل، دفترچه و مجلات مصرفی در پایان هر سال تحصیلی را جمع آوری و نسبت به فروش آنها  اقدام نماید. منابع حاصله به ردیف درآمد اختصاصی شماره  160101 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

انتهای پیام

کد خبر 5099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    وزیر کجاست ؟ وزیر کجاست ؟ وزیر کجاست ؟ که امام جمعه شاهین شهر هر گونه توهینی علیه معلمان که پای منبر نشسته بودند کرد آیا فکر نکرد ده درصد این منبر نشینان معلم هستند
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    🔶 عقب ماندگی فکری عامل پسرفت کشور 💢اخیرا امام جمعه شاهین شهر در یک سخنرانی کذایی معلمان را طلبکار خطاب کرده و می گوید: من بازنشسته نیروهای مسلح بوده ام، آنقدر سختی کار ما زیاد بود که بزرگ شدن بچه هایم را ندیدم! 🔻جناب آقای امام جمعه معزز، لطفا بفرمائید جنابعالی که اینگونه باد در غبغب انداخته و در مورد معلمان اینگونه سخن می گویید دقیقا در نیروهای مسلح که ذاتا نظامی است به عنوان یک طلبه چه کاری انجام می دادید که حالا منت سختی اش را بر سر دیگران می گذارید؛ فرمانده نظامی بودید؟ تکاور بودید؟ مهندس کامپیوتر و رباتیک بودید؟ دقیقا در نیروهای مسلح چه می کردید که حالا در برابر متخصصین آموزش کشور که دارای مدارج بالای علمی در رشته هایی مثل ریاضیات و فیزیک و شیمی و زیست و مهندسی معماری و مکانیک و برق و الکترونیک و... هستند از کار زیاد خود صحبت می کنید و بر این و آن منت می گذارید؟! 🔻جنابعالی می گویید معلم ها طلبکار هستند و به بالاتر از خود چشم دوخته اند، منظور شما از طلبکاری معلمان چیست؟ شما به عنوان یک روحانی چه جایگاهی دارید که در همه امور ریز و درشت مملکت دخالت می کنید؟ مگر مملکت قانون ندا