کد خبر 5294
۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

زمانبندی بررسی بودجه باید اصلاح شود

زمانبندی بررسی بودجه باید اصلاح شود

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه زمانبندی بررسی بودجه باید اصلاح شود، گفت: نظر نهایی شورای نگهبان در رابطه با بودجه امروز به مجلس اعلام می‌شود.

به گزارش نمایندگان ما، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (سه شنبه ۲۴ اسفندماه) در نشست خبری‌ ضمن تشریح آخرین نظرات شورای نگهبان، گفت: تاکنون ۸۲ مصوبه مجلس در ۵۳ عنوان شامل ۲۷ لایحه و ۲۶ طرح و۲۰ اساسنامه از دولت در شورای نگهبان دریافت و مورد بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: ۱۵۲ استعلام شرعی از دیوان عدالت اداری در سال ۱۴۰۰ در شورای نگهبان بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه به صورت غیررسمی در پژوهشکده شورا و جلسه شورا بررسی و نهایتا در جلسه شورای نگهبان بررسی رسمی شد اما هنوز نظر نهایی نشده است، اظهار کرد: البته این مهم امروز نهایی و به مجلس ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: زمانبندی بررسی بودجه باید اصلاح شود؛ چراکه با این زمانبندی رسیدگی به لایحه‌ای با این اهمیت بسیار کم است. ما این لایحه را در ۵ روز و در جلسات فشرده بررسی کردیم.

طحان نظیف تصریح کرد: سقف و ردیف منابع و مصارف حتما باید در بودجه ذکر شود که همیشه مورد ایراد شورای نگهبان است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ذکر احکام غیر بودجه‌ای در بودجه، فرآیند بودجه را طولانی و بودجه را فربه می‌کند، افزود: در بودجه باید نحوه دقیق هزینه‌کردها مشخص شود.

وی بیان کرد: استفاده از واژه‌گان فارسی مورد توجه شورای نگهبان است که در بررسی بودجه مواردی بود که به مجلس اعلام می‌کنیم تا در نسخه نهایی بودجه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مغایرت‌هایی را درباره بودجه به ما ارسال کرد که ما طبق قانون این نظریات را به مجلس اعلام مغایرت می‌کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 5294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =