کد خبر 609
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

امینی:

ساداتی نژاد بداند وزیر سفره مردم، متولی تولید و تامین غذای مردم است

ساداتی نژاد بداند وزیر سفره مردم، متولی تولید و تامین غذای مردم است

عضو هیات رییسه اتاق اصناف کشاورزی ایران دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: مطالبه‌گری و ارتباط با تولیدکنندگان از شاخصه‌های بارز سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم است.

به گزارش نمایندگان‌ما، اسفندیار امینی  عضو هیات رییسه اتاق اصناف کشاورزی ایران با تاکید بر عملکرد رضایت‌بخش ساداتی‌نژاد به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش و توفیقات وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با ورود برای اصلاح قوانین بسیار مهم و تعامل با تشکل‌های این بخش و همچنین سایر تشکل‌ها عامل خرسندی و رضایت‌بخش است؛ البته این مهم به مفهوم تکمیل بودن همه چیز در کشاورزی نیست.

به گفته وی، اگر چه ساداتی‌نژاد در کمیسیون کشاورزی مباحث بروز و مورد نیاز این بخش از جمله قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، رفع موانع تولید، ورود تشکل‌های بخش کشاورزی با مشارکت‌های مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی، نگاه به تشکل‌های بهره‌برداران و رفع مشکلات دامداران را به خوبی مطرح کرد، اما بخش عمده‌ مشکلات بخش کشاورزی، نه از قانون بلکه از اجرا نکردن آن است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان با اشاره به نارضایتی تشکل‌های بخش کشاورزی از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی و مشکلات آنان را در برهه کنونی تصریح کرد: هر جا قوانین اصلاح می‌شد حتی با اجرای همان قوانین موجود نیز شاهد وضعیت بهتری بودیم و این همه مشکل وجود نداشت.

امینی اظهار امیدواری کرد که ساداتی‌نژاد در کرسی وزارت جهاد کشاورزی، همان قوانینی که خود به عنوان نماینده مردم و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس وضع یا تصویب آن را پیگیری کرده اجرا کند و نشان دهد که در جایگاه وزیر جهاد کشاورزی نیز عملکرد موفقیت‌آمیزی دارد.

وی تصریح کرد: به عنوان عضو هیات رییسه اتاق اصناف کشاورزی ایران و مدیر صنف کشاورزی استان اصفهان تاکنون از عملکرد ساداتی‌نژاد رضایت دارد و از وی حمایت می‌کند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان اظهار داشت: ساداتی‌نژاد در صورت تداوم روحیه پیگیری و مطالبه‌گری همچون حضور در مجلس و ارتباط لحظه به لحظه با تشکل‌های بخش کشاورزی و نه تشکل‌های شبه دولتی، همانند ریاستش در کمیسیون کشاورزی موفق خواهد بود.

امینی افزود: حفظ ارتباط مستمر با تشکل‌هایی از جمله اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، اصناف، انجمن‌های اصناف، نظام صنفی کشاورزی، بنیاد گندم‌کاران، انجمن‌های خبرگان کشاورزی که از تولیدکنندگان هستند و در چرخه تولید مزرعه، دامداری، گلخانه و مرتع حضور دارند نسبت به ارتباط با تشکل‌های غیردولتی که در اداره‌ها و بیرون از چرخه تولید حضور دارند می‌تواند عامل موفقیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و زمینه‌ساز رضایت در بخش کشاورزی شود.

وی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باید تامل و توجه داشته باشد که وزیر قشر تولیدکننده، باغدار و زراعتکار است، اظهار داشت: انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی بداند وزیر سفره مردم، متولی تولید و تامین غذای مردم است و با درک واقعی از این مسوولیت خطیر و حساس ارتباط و برنامه‌های اجرایی خود را هماهنگ با تولیدکننده پیش ببرد.

ساداتی نژاد بداند وزیر سفره مردم، متولی تولید و تامین غذای مردم است

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان اضافه کرد: توانستن یا توانایی نداشتن وزیر ملاک نیست، بلکه نکته قابل تامل اینست که وی همچون سایر افراد مسیر قبلی را طی نکند، چرا که موفق نخواهد بود.

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی حتی نباید دنبال برنامه جدید باشد، چرا که برنامه همان قانون و حفظ و اجرای آن ضروری و کارگشاست.

امینی با اشاره به اینکه حتی ممکن است یک وزیر برنامه‌ای را ارایه کند که اجرای آن در قالب قوانین موجود ممکن نباشد، افزود: در اصل برنامه نیاز نیست، بلکه اجرای قانون که درباره تمامی مسایل موجود است ضرورت دارد.

به گفته عضو هیات رییسه اتاق اصناف کشاورزی ایران،  در صورتی که ساداتی‌نژاد صفر تا صد کار خود را انجام ۲ اصل مهم اجرای قانون و مدیریت مشارکتی با تشکل‌های تولیدکنندگان قرار دهد در این مسیر موفق و سربلند خواهد بود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم برای کسب رای اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 609

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =