کد خبر 641
۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

گزارش اختصاصی؛

حکایت یک نامه تعجب برانگیز!

حکایت یک نامه تعجب برانگیز!

سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری با مطرح کردن چند سوال در مورد کابینه خواستار پاسخ وی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان‌ما: وزرای دولت سیزدهم آرام آرام به بدنه این دولت اضافه می شوند تا کابینه رئیسی برای پیشبرد اهداف نظام در گام دوم انقلاب، حرکت خود را آغاز کند. دولت سیزدهم در حالی صدارت امور کشور را بر دست می گیرد که گفته می شود اقتصاد روی بدترین امواج خود قرار دارد و حتما این امواج دولت را دچار مشکل خواهد کرد.  

این در حالی است که مجلس یازدهم هم از ابتدای انتخاب رئیس جمهور دولت سیزدهم، عنوان داشته که تعامل و همکاری با دولت سیزدهم را منظور خواهد کرد.

محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور-  ۳۱ خردادماه - مجلس شورای اسلامی تاکید داشت که" مجلس شورای اسلامی ضمن حفظ استقلال قوا و انجام وظایف قانونی تمام ظرفیت و توان خود را در جهت ایجاد کمال همدلی و نیز انجام همکاری همه جانبه و هم افزایی با دولت منتخب ملت، به میدان خواهد آمد تا ان‌شاالله با کارآمدی نتایج ملموس و موثر در رفع زندگی مشکلات مردم حاصل شود و مردم بتوانند طعم‌شیرین خدمت‌رسانی نیروهای انقلابی را بچشند. " 

این در حالی است که بسیاری از نمایندگان هم بر همین اصل صحه گذاشته و تعامل و همکاری با دولت را مسیر درست در راه خدمت رسانی به مردم دانستند.

البته باید به این نکته هم توجه کرد که نظارت جز لاینفک ماموریت مجلس است و مجلس باید بروی وظایف خود اهتمام بورزد با این حال چوب لای چرخ دولت گذاشتن هم پیش از تشکیل دولت، امر پسندیده ای نبوده و به اندازه کافی موجه نیست.

این در حالی است که یکی از نمایندگان مجلس هنوز کابینه فرمان اداره امور کشور را در اختیار قرار نگرفته، دست به کار شده و ده سوال از رئیس جمهور را طراحی کرده است.

سیدمصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری با مطرح کردن چند سوال در مورد کابینه خواستار پاسخ وی شد.

در نامه میرسلیم آمده است: ارزیابی شما از کسری بودجه چیست؟ چه چاره‌ای برای آن اندیشیده اید؟ راه حل فوری شما برای گروه‌هایی که در فلاکت به سر می‌برند چیست؟ چگونه می‌خواهید بین مطالبات برحق مردم که ناشی از فروپاشی ارزش پول ملی است و اولویت‌های اساسی جمع کنید؟

البته پاسخ به بخش زیادی از سوالات مطروحه این نماینده در جریان کارزار انتخابات و شعارهای انتخاباتی مطرح شده و دیدگاه رئیس جمهور به واقع پیرو این مباحث مشخص و روشن است.

با این حال هنوز معلوم نیست علت نوشتن این نامه و سوالات مطروحه چیست. البته مجلس براساس وظایف قانونی خود عهده دار نظارت بر عملکرد دولت است و می تواند پرسش گر باشد اما مطلبی که کمی جای تعجب دارد این است که آیا زمان برای طرح این سوالات مناسب بوده و یا خیر؟  

با همه تفاسیر مجلس بنا را بر تعامل و همکاری با دولت گذاشته و بسیاری از نمایندگان بر این مهم تاکید کرده اند.  

البته رئیس جمهور هم در جلسه با کمیسیون های تخصصی مجلس و ۲۰۰ تن از نمایندگان تاکید کرد که مجلس و دولت باید با هم همکاری داشته و به اولویت های مهم کشور توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =