کد خبر 7211
۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

حسن‌پور:

منفی شدن رشد نقدینگی موجب کاهش تورم در جامعه می‌شود

منفی شدن رشد نقدینگی موجب کاهش تورم در جامعه می‌شود

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رشد منفی نقدینگی، کاهش تورم و افزایش قدرت خرید مردم را به همراه دارد.

به گزارش نمایندگان ما، شهباز حسن‌پور بیگلری نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به گزارش بانک مرکزی از رشد منفی نقدینگی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت افزود: منفی شدن رشد نقدینگی موجب کاهش تورم در جامعه می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبیعی است که با کاهش تورم و هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید شاهد رونق در حوزه تولید و رشد اقتصادی در جامعه خواهیم بود.

حسن‌پور بیگلری اظهار داشت: باید نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت تولید هدایت شود تا شاهد رونق بیشتر این بخش و افزایش رشد اقتصادی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آثار منفی رشد نقدینگی موجب افزایش تورم می‌شود و به رغم اینکه پول زیادی در سطح جامعه وجود دارد قدرت خرید مردم کاهش می‌یابد.  چاپ پول بدون پشتوانه، موجب افزایش تورم و کاهش قدرت خرید می‌شود و این همان رشد نقدینگی در جامعه است.

حسن‌پور بیگلری یادآور شد: استقراض دولت از بانک مرکزی در صورتی که منابع ارزی کافی برای پشتوانه پول چاپ شده وجود نداشته باشد موجب افزایش پایه پولی و رشد نقدینگی و در نهایت افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

کد خبر 7211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    سلام نقدینگی خیلی کم هم در بازاررکود اقتصادی و بیکاری را بوجود می اورد .از ان ور بوم نیافتیم. پول نباشه دست مردم کاری هم انجام نمی شود .زمان از دست می رود .