کد خبر 7618
۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

نقدعلی در نطق میان دستور:

امروز حقابه میلیونی گاوخونی مطالبه ما است

 امروز حقابه میلیونی گاوخونی مطالبه ما است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از بی توجهی مسئولان گذشته نسبت به مسائل خاص اصفهان به ویژه موضوع آب و زاینده رود از دولت خواست تا تدبیری نسبت به حکمرانی آب بیندیشد.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۵ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان این بیت شعر از سعدی که از هر چه بگذریم سخن دوست خوشتر است         پیغام آشنا نفس روح پرور است، از رییس مجلس خواست تا به اتاق فرمان دستور دهد تا بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مسائل خاص اصفهان از جمله آب و تونل سوم کوهرنگ پخش کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیاناتی که از رهبر معظم انقلاب اسلامی شنیدید مربوطه به سال ۱۳۸۰ در دولت اصلاحات است یعنی قریب ۲۰ سال از این نطق می گذرد و مقام معظم رهبری ۲۰ سال قبل بحث آب استان اصفهان را مطرح فرمودند و نسبت به بعضی از طرح‌ها به شکل خاص نام بردند اما امروز بعد از ۲۰ سال طرح‌هایی همچون تونل سوم زمین مانده است و تعطیل شده است و اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: این کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی است و حتی بعضی از اظهارنظرها پیرامون غیرقانونی بودن این تونل سوم می‌شود، شما کلام مقام معظم رهبری را شنیدید که تصریح می‌کنند که این پروژه و این طرح به زودی به اتمام برسد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: البته چون همه ما اهل ایران هستیم و ایران باید یکپارچه باشد به طور مثال همین تونل‌هایی که گاه مورد اعتراض برادران عزیزم در استان خوزستان یا چهارمحال و بختیاری قرار می‌گیریم، آورده آبی این تونل‌ها ۳۸۰ میلیون است که به اغراق رییس محترم حوزه آبریز زاینده رود کل این آورد همان بالادست مصرف می‌شود در اثر توسعه آبی که اتفاق افتاده است.

نقدعلی بیان کرد: اینجا می‌خواهم به وزیر نیرو اعلام کنم که هر کسی آمد و یک ضربه‌ای به زاینده رود زد در دولت اصلاحات مجوز انتقال آب به دیگر استان‌ها صادر شد در دولت‌های نهم و دهم مجوز برداشت‌های بی حد و حساب صادر شد.

وی خطاب به رییس جمهور افزود: امروز که قرار داد ۴۰ میلیارد دلاری نفت و گاز پروم روسیه می‌بندید، توسعه میادین نفتی را در دستورکار قرار دادید، امروز آقای پوتین و آقای اردوغان مقامات بلندپایه کشورها می‌آیند در تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی ملاقات می‌کنند، آن کسانی که گفتند شما مذاکره با دنیا را بلد نیستید و اخیرا شنیدم باز هم در این مورد اظهارنظر می‌کنند، ببینند مذاکره با دنیا و ارتباط با همسایگان چطور است که به فضل خدا در آینده نزدیک ثمرات این دیپلماسی اقتصادی را خواهیم دید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: همینجا به آقای رییسی بزرگوار رییس جمهور محبوب اعلام می‌کنم بیایید و یک تدبیری نسبت به حکمرانی آب کنید، امروز ما در جلسات تخصصی می‌نشینیم مشکل آب کشور، مشکل آب سمنان، کرمان، شمال، جنوب، شرق و غرب کشور با تدبیر زیبا قابل حل است، اما نه اینکه هر دولتی بیاید یک ضربه‌ای به یک حوزه آبریز بزند سپس نفر بعد وقتی می‌آید ضربه بعدی را وارد کند.

وی تاکید کرد: امروز حقابه میلیونی گاوخونی مطالبه ما است از وزیر محترم نیرو، طرح‌های جدیدی که می‌خواهد احداث شود بیایند بنشینیم ما حرف داریم برای گفتن، قبول داریم مساله نباید بین مردم مطرح شود.  

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیت شعری به تضمین شعر سعدی خطاب به رییس جمهور، افزود: هر که آمد به زنده رودم تاخت   /رفت و منزل به دیگری پرداخت/چونکه پخته‌اند بهر آن مجددا هوسی/ای رییسی به داد آن برسی.

انتهای پیام

کد خبر 7618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =