کد خبر 11397
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

حاجی‌دلیگانی:

واقعیات کف جامعه در لایحه بودجه سال آینده لحاظ نشده است

 واقعیات کف جامعه در لایحه بودجه سال آینده لحاظ نشده است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ برحسب عادت نوشته شده و واقعیات کف جامعه در آن لحاظ نشده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نمایندگان ما، با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: لایحه بودجه سال آینده بر حسب عادت نوشته شده و کسانی که این لایحه را نوشته‌اند واقعیات کف جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی مردم را در آنا لحاظ نکرده اند

وی افزود لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۷۰ هزار میلیارد تومان کسری تراز عملیاتی به ۱۵۰۰ میلیارد تومان ناترازی بانکی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت با این لایحه بودجه ما در سال آینده تورمی ۴۰درصدی و شاید هم بیشتر از آن خواهیم داشت.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که درباره بودجه وجود دارد این است که چرا دولت بدهی ۷۵۰ هزار میلیارد تومانی خود به بانک‌ها را در لایحه بودجه لحاظ نکرده است

وی افزود: درست است که در لایحه بودجه حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده که به احتمال قریب به یقین محقق هم خواهد شد اما ۱۴۰۸ هزار میلیارد تومان هم هزینه جاری کشور در سال آینده است که مابقی منابع برای تامین مصارف این بخش باید از محل فروش سرمایه ها که مربوط به نسلهای آینده است تامین شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما در لایحه بودجه سال آینده فروش ۱۸۵ هزار میلیارد تومان اوراق را پیش‌بینی کرده‌ایم که ۱۷۳ هزار میلیارد تومان آن برای پرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده بهینه می‌شود و عملاً ۱۲ هزار میلیارد تومان از این بخش برای دولت باقی می ماند یعنی در واقع ما اوراق می‌فروشیم. که اصل و سود اوراق سررسید شده را بپردازیم.

انتهای پیام

کد خبر 11397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =