کد خبر 12073
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

نخعی:

مجلس اعطای یارانه بنزین به خانوارها را مصلحت ندانست

مجلس اعطای یارانه بنزین به خانوارها را مصلحت ندانست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس اعطای یارانه بنزین به خانوراها را مصلحت ندانست، چرا که این کار هم باعث تورم شدید و هم قاچاق گسترده سوخت می‌شد.

به گزارش نمایندگان ما، مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مخالفت مجلس با اعطای یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو، اظهار داشت: برخی از نمایندگان پیشنهاد دادند بنزین به خانوارهای فاقد خودرو داده شد که در نهایت نمایندگان مجلس این موضوع را به مصلحت ندانستند.

وی درباره علت مخالفت مجلس با این پیشنهاد، گفت: اعطای یارانه بنزین به خانوارها تورم زیادی را در جامعه ایجاد می‌کرد و مطمئناً به ضرر خانوارها بود. در شرایطی که هر روز در کشور شاهد بازارهای کاذب ارز و سکه هستیم، اگر این پیشنهاد رأی می‌آورد، این احتمال وجود داشت که بازارهای کاذب برای بنزین هم شکل گیرد و حتماً باعث قاچاق گسترده سوخت در کشور می‌شدو بنابراین نمایندگان مجلس این موضوع را به مصلحت ندانستند و به تصویب هم نرسید.

کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های سوخت کاهش می‌یابد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه عمده دلیل قاچاق سوخت در مناطق مرزی آن است که از کارت‌های سوخت مردم سوء‌استفاده می‌شود، ما دولت را مکلف کردیم که سازوکاری را پیش‌بینی کند و سیاست‌گذاری را به نحوی انجام دهد که حداکثر تا شش ماه اول سال آینده مردم تشویق شوند که بیشتر از کارت سوخت خودروهای خودشان استفاده کنند. معنای این مصوبه آن است که کارت‌های اضطراری که در جایگاه‌های سوخت پیش‌بینی شده است، باید به مرور زمان کاهش پیدا کند.

نخعی تاکید کرد: یک نکته مهم دیگر که شاید برای مردم مهم باشد این است که هیچ گونه پیش‌بینی در ارتباط با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین، نفت و گاز برای سال آینده نشده است.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 12073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =