کد خبر 12999
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

فلاحی:

انحلال دانشگاه پیام نور غیرکارشناسی است

انحلال دانشگاه پیام نور غیرکارشناسی است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در واکنش به طرح ارجاع شده به کمیسیون آموزش مبنی بر تجمیع دانشگاه پیام نور، گفت: در شرایطی که این دانشگاه برای کشور ارز آوری داشته و یکی از ظرفیت‌های حوزه آموزش عالی است، انحلال و ادغام دانشگاه پیام نور به هیچ عنوان کارشناسی نیست.

به گزارش نمایندگان ما، احمدحسین فلاحی  با اشاره به ارجاع طرحی به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با عنوان «ساماندهی مأموریت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی» که به ادغام دانشگاه پیام نور در سایر دانشگاه‌ها و ممنوعیت ادامه تحصیل دانشگاهی کارمندان دولت پرداخته است، گفت: این طرح هنوز در کمیسیون آموزش بررسی نشده و بعید به نظر می‌‎رسد که با نظر مثبت اعضا همراه شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه دانشگاه پیام نور خدمات بسیاری داشته که این طرح بدون توجه به مزیت‌‎های این دانشگاه تهیه شده است، افزود: این دانشگاه در ابتدای امر با فلسفه آموزش غیر حضوری تشکیل و پس از آن با تبدیل به دانشگاه روزانه به صورت حضوری نیز دانشجویان بسیاری را جذب کرد.

وی یادآور شد: به نظر می‎رسد طرح مذکور نیاز به کار کارشناسی جدی در کمیسیون و کمیته‌های تخصصی دارد و با شناختی که از کمیسیون داریم، این طرح با محتویات فعلی مورد تأیید اعضای کمیسیون قرار نخواهد گرفت.

فلاحی اضافه کرد: البته در دانشگاه پیام نور واحدهای مازاد وجود دارد که باید تجمیع شود و می‎توان این واحدها را برای درآمدزایی دانشگاه پیام نور و همچنین تفاهم و ارتباطی بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه فرهنگیان استفاده کرد، اما اینکه دانشگاه پیام نور جمع آوری و فقط یک واحد مجازی آن هم در تهران باشد، کاملاً غیر کارشناسی است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با یادآوری اینکه دانشگاه پیام نور با بهره مندی از دانشجویان خارجی برای کشور ارز آوری نیز دارد، گفت: در دوران کرونا دیدیم که یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه آموزش مجازی دانشگاه پیام نور بود و نباید این ظرفیت حوزه آموزش عالی را از بین ببریم.

وی درباره ممنوعیت تحصیل کارکنان دولت نیز تصریح کرد: فلسفه حضور کارمند در بخش دولتی، خدمت رسانی به مردم است، لذا نباید در زمان اداری و کاری کارمند مشغول به تحصیل باشد، البته گاهی ادامه تحصیل در راستای ارتقای بهره‌وری بوده و اگر در روزهای تعطیل و ساعات غیرکاری باشد، مانعی ندارد اما اینکه به طور کلی ممنوعیت در خصوص تحصیل کارکنان دولت داشته باشیم، مورد تأیید نیست.

انتهای پیام 

کد خبر 12999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ح لطفی DE ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
    1 6
    بسیار هم کار خوبیه چون آموزش در سطح پیام نور بدون تشکیل کلاس به جوک شبیه
    • ناشناس IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
      0 1
      آخه کی گفته بدون تشکیل کلاس هست؟! وقتی نمره میان ترم و استاد با توجه به حضور دانشجو سر کلاس میده چرا بدون اطلاع و بی خبری این حرف هارو میگید؟! اون قدیم بود که غیر حضوری بود الان استادها هم سخت میگیرن
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      درسته ده سال اینطور دانشکاهها بودم و پشیمونم ...فرضا کلاسی هم تشکیل بشه فرمالیتس ... برای درسی که در دانشگاه دولتی باید ۲۰ جلسه کلاس بروی همراه با تعامل و تبادل و فعالیت ، پژوهش خوب انجام بدهی ترجمه کنی فعالیت عملی انجام بدهی پیام پول فقط و نهایتا هفت جلسه تشکیل میده که دانشجو میاد و استاد تمیاد یا استاد میاد و دانشجو نمیاد ... ی منبع درسی معرفی میشه که باید حفظ کنند و آزمون تستی متوسط بدهند ناگفته نماند که امتحان میانترم هم اساتید حق التدریس ارشد پیام نور و آزادی با توجه به درجه چاپلوسی دانشجو فله ای نمره میدهند و واقعا چیزی به اسم یادگیری موثر در حیطه های مختلف اتفاق نمیافته .... منحل کنید یا نکنید فقط با دانشگاه فرهنگیان ادغام نشود که سطح دانشگاه فرهنگیان با اهداف و ماموریت مهمی که دارد پایین نیاید ... بدون تعصب و ناآگاهی برای اعتلای علم و توسعه جامعه بکوشیم
  • ناشناس IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    1 0
    در همه رشته های دانشگاه پیام نور کلاس تشکیل می شود. موضوع عدم تشکیل کلاس در دانشگاه پیام نور ناشی از عدم آگاهی است.
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
      0 0
      ده سال در اینطور دانشکاهها بودم و پشیمونم ...فرضا کلاسی هم تشکیل بشه فرمالیتس ... برای درسی که در دانشگاه دولتی باید ۲۰ جلسه کلاس بروی همراه با تعامل و تبادل و فعالیت ، پژوهش خوب انجام بدهی ترجمه کنی فعالیت عملی انجام بدهی پیام پول فقط و نهایتا هفت جلسه تشکیل میده که دانشجو میاد و استاد تمیاد یا استاد میاد و دانشجو نمیاد ... ی منبع درسی معرفی میشه که باید حفظ کنند و آزمون تستی متوسط بدهند ناگفته نماند که امتحان میانترم هم اساتید حق التدریس ارشد پیام نور و آزادی با توجه به درجه چاپلوسی دانشجو فله ای نمره میدهند و واقعا چیزی به اسم یادگیری موثر در حیطه های مختلف اتفاق نمیافته .... منحل کنید یا نکنید فقط با دانشگاه فرهنگیان ادغام نشود که سطح دانشگاه فرهنگیان با اهداف و ماموریت مهمی که دارد پایین نیاید ... بدون تعصب و ناآگاهی برای اعتلای علم و توسعه جامعه بکوشیم
  • منتقد IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    پیام نور با برگزار کردن دوره های آموزش عالی آزاد پول خوبی به جیب میزنه و اگه اسم این دزدی نیست چیه ؟ استاد کلاس برگزار میکنه و هفتاد هشتاد درصد پول واسه دانشکاهه و بیست درصد واسه استاد و هیچ امکاناتی هم نمیده ..‌ و اصلا به چه حقی بعضی دوره ها رو برگزار میکنه و مدرک میده مثلا دوره تربیت مدرس و مربی که مربوط به دانشگاه فرهنگیانه ... وای کاش دوره ها کیفیت داشت فقط سر هم بندی و فرمالیته هست و خود مسئولین آموزش آزاد هم تاکید دارند زیاد جدی نگیرید ...معلومه با این همه پول مفت و بی زحمت زیر چتر جایی که مثلا اسمش دانشگاهه نباید هم خواهان تعطیلی دانشکاهشون باشن ...واقعا ای کاش وزارت علوم و دانشگاه فرهنگیان به اینموارد رسیدگی میکردن... تا کی عده ای باید زحمت بکشند و عده ای مفت خوری کنند