کد خبر 15316
۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

قالیباف در نطق پیش از دستور:

شورای نگهبان نهادی ریشه دار در تاریخ معاصر ایران است

شورای نگهبان نهادی ریشه دار در تاریخ معاصر ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لازم می دانم به عنوان یکی از اعضای مجلس یازدهم از همکاری و هم افزایی بی شائبه یکایک اعضای محترم شورای نگهبان به ویژه ریاست محترم آن شورا تقدیر و تشکر کنم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۷ تیرماه) و در نطق پیش از دستور با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان با فرمان حضرت امام (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: شورای نگهبان نهادی ریشه دار در تاریخ معاصر ایران از زمان تصویب اصل تراز اول قانون اساسی مشروطه تا امروز است و وظیفه حفاظت از قانون اساسی و احکام مبین اسلام را عهده دار است.

وی افزود: امام در توصیف اهمیت این شورا فرمودند؛ تشخیص شورای نگهبان میزان است و همه باید آن را بپذیریم، که رهبر معظم انقلاب در مورد این شورا بیان کردند که شورای نگهبان مطمئن ترین دستگاه برای حفاظت و حراست از نظام اسلامی است. لازم می دانم به عنوان یکی از اعضای مجلس یازدهم از همکاری و هم افزایی بی شائبه یکایک اعضای محترم شورای نگهبان به ویژه ریاست محترم آن شورا تقدیر و تشکر کنم، زیرا که خود از نزدیک شاهد تلاش بی وقفه اعضای محترم و بدنه کارشناسی آن شورا برای تسریع در تصویب بسیاری از قوانین به نفع مردم بوده ام.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: اگر مجلس یازدهم به دلیل تصویب قوانین کارآمد و لازم مفتخر به دریافت عنوان مجلس انقلابی از سوی رهبر معظم انقلاب شده است، این افتخار جز با همکاری صمیمانه و همراهی شورای محترم نگهبان ممکن نبود.

 قالیباف همچنین فرا رسیدن ماه حزن و اندوه ماه محرم الحرام را به همه دوستداران اهل بیت (ع) تسلیت گفت و افزود: امیدوارم همه مردم عاشورایی ایران و عاشقان پرچم سرخ اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر جهان بتوانند از خان گسترده عزاداری بر مصیبت های حسینی متنعم شوند و برای خود و دیگر همکارانم در مجلس از همه، التماس دعای ویژه دارم. باشد که با دعای شما و کرم بیکران این خاندان، بتوانیم خدمتگذار مخلص این مردم عاشق اهل بیت عصمت و طهارت باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 15316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =