کد خبر 16028
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱

جوکار در گفتگو با نمایندگان خبر داد

توقف شش ماهه طرح شفافیت در مجمع تشخیص مصلحت نظام 

توقف شش ماهه طرح شفافیت در مجمع تشخیص مصلحت نظام 

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح شفافیت قوای سه گانه، ۶ ماه است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده و به مجلس ارسال نشده است. 

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان، گفت: طرح شفافیت قوای سه گانه که با قید دو فوریت در مجلس به تصویب رسید، ۶ ماه است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام معطل مانده و به مجلس ارسال نشده است.

وی افزود: پس از رفت و برگشت‌های مصوبه مربوط به طرح شفافیت قوای سه گانه، بین مجلس و شورای نگهبان و رفع ایرادات آن شورا برای اعلام نظر درباره دو ایراد که مجلس بر مصوبه خود در این دو مورد پافشاری کرده بود طرح برای بررسی و اعلام نظر نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: شفافیت درباره جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام دو ایراد شورای نگهبان بود که در این دو مورد مجلس به مصوبه خود اصرار کرد و در نهایت مصوبه برای بررسی و اعلام نظر نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

جوکار خاطرنشان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به موضوع شفافیت جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت ایراد گرفت و در ادامه اقدام به بررسی همه مواد طرح کرد که این در حالیست که طبق آن قانون اساسی در مواردی که مصوبه مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان است مجمع تشخیص مصلحت نظام باید ورود کند نه همه موارد.

وی افزود: علاوه بر این حدود ۶ ماه است که مصوبه مربوط به طرح شفافیت قوای سه گانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و هنوز به مجلس ارسال نشده است. 

پایان پیام

کد خبر 16028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =