کد خبر 16042
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

نادری قرائت کرد

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش نمایندگان، احمد نادری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

تذکر کمال حسین پور به رئیس جمهور؛ در خصوص ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای تسریع و تاسیس ادارات و نهادها در شهرستان تازه تاسیس میرآباد، همچنین تذکر به رئیس جمهور؛ در خصوص ضرورت مدیریت و ساماندهی بازار اجاره مسکن.

تذکر مهرداد گودرزوند چگینی به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری؛ در خصوص لزوم توجه به بوم گردی و گردشگری در شهرستان رودبار، همچنین به وزیر بهداشت و درمان؛ در خصوص ضرورت تامین پزشک متخصص در شهرستان های رودبار به ویژه پزشک بیهوشی و چشم پزشک. همچنین به وزیر بهداشت؛ در خصوص ضرورت تامین نیروی پرستار و بهورز برای تامین شبکه بهداشت رودبار

تذکر رجب رحمانی به وزیر کشور؛ در خصوص لزوم راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان تاکستان، قزوین، همچنین به وزیر کشور؛ لزوم رسیدگی به مدیریت ضعیف استاندار قزوین در پیگیری مشکلات حوزه آب کشاورزی استان، همچنین به وزیر کشور؛ در خصوص ضرورت پاسخگویی درباره علت جلوگیری از توسعه شهرهای تاکستان.

تذکر حبیب الله دهمرده به وزیر کشور؛ در خصوص لزوم تسریع در اجرای توزیع درآمد حاصل از طرح رزاق در بین مردم سیستان و بلوچستان.

تذکر جعفر قادری به رئیس جمهور؛ در خصوص لزوم تسریع در اصلاح دستورالعمل توزیع عوارض آلایندگی بین مناطق تحت تاثیر. همچنین تذکر این نماینده به وزیر راه و شهرسازی؛ در خصوص ضرورت تسریع در بهره برداری از خط ریلی اقلید به یزد.

تذکر مهدی عسکری به وزیر نیرو؛ در خصوص لزوم رعایت کامل حق آبه زیست محیطی رودخانه کرج از سد امیرکبیر.

تذکر انور حبیب زاده بوکانی به وزیر راه و شهرسازی؛ در خصوص لزوم تکمیل در طرح بزرگراه میاندوآب و کنارگذر سقز به بوکان.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر نیرو؛ ضرورت جلوگیری از قطع روزانه برق چاه های کشاورزی.

تذکر محمدرضا احمدی به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم تسریع در افتتاح بزرگراه سراوان به سیاهکل.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی و 34 نماینده به وزیر کشور؛ لزوم ابلاغ دستورالعمل اجرائی بند ت تبصره 6 قانون بودجه سال 1402 کل کشور در موضوع تعیین تکلیف خانه های بدون پروانه ساختمان.

تذکر حسین محمدصالحی دارانی و 25 نماینده به رئیس جمهور؛ ضرورت الزام بانک ها به تسریع و تسهیل در پرداخت وام مسکن ملی.

تذکر رسول فرخی میکال و 21 نماینده به وزیر ارتباطات؛ لزوم رسیدگی به قطعی 3 ساله شبکه های تلفن ثابت روستاهای شهرستان های لاهیجان و سیاهکل.

تذکر جعفر قادری و 24 نماینده به رئیس جمهور؛ لزوم تسریع در بهره برداری از خط ریلی اقلید- یزد.

تذکر پاک فطرت به رئیس جمهور؛ ضرورت بازنگری در ساعت شروع به کار ادارات در کلانشهرها و حل مشکلات ایجاد شده برای کارمندان.

تذکر رجب رحمانی به وزیر کشور؛ لزوم رسیدگی به برخوردهای تهدیدآمیز استاندار قزوین با خبرنگاران در خصوص انتشار نطق قانونی نمایندگان مجلس.

تذکر رجب رحمانی به وزیر کشور؛ لزوم رسیدگی به برخوردهای تهدیدآمیز و ارعاب مدیران کل استانی و صدور دستورات غیرقانونی و مغرضانه توسط استاندار قزوین.

تذکر جبار کوچکی نژاد و 30 نماینده به وزیر ارتباطات؛ لزوم اقدام جهت برقراری شبکه تلفن ثابت در روستاها.

تذکر علی حدادی و 29 نماینده به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ لزوم بازنگری بانک ها در اخذ رونوشت مدارک هویتی خدمات گیرندگان.

تذکر علی حدادی و 48 نماینده به وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ لزوم تسریع و تسهیل بانک ها در پرداخت وام ازدواج.

تذکر علی حدادی و 28 نماینده به وزیر نیرو؛ لزوم استفاده از ظرفیت اماکن دولتی، نظامی، دانشگاه ها، اماکن مذهبی و ... برای احداث نیروگاه های تولید برق خورشیدی.

- تذکر قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه به وزیر نیرو: لزوم تجدیدنظر در محدودیت کشت اعلام شده برای کشاورزان رودخانه کرخه به ویژه در دشت آزادگان و هویزه.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه 18 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم رفع مشکل کمبود دارو در داروخانه‌های آموزشی دولتی امام سجاد (ع) اصفهان و برخی داروخانه‌های شهرستان شاهین شهر، میمه و برخوار. همچنین تذکر به همراه 36 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون: اجرایی شدن کامل ماده 27 قانون حمایت از حقوق معلولان بسیار شدید و فاقد شغل و درآمد.

- تذکر عباس گلرو نماینده سمنان و تعداد 21 نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطت: لزوم تولید محتوا و بهره‌وری از پارک اقتصاد دیجیتال سمنان پس از گذشت 2 سال از زمان احداث.

- تذکر  علی اکبر علی‌زاده برمی نماینده دامغان به همراه 35 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم اعاده لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان .

- تذکر جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت به همراه 24 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت توجه به ساخت یک میلیون مسکن در سال. همچنین تذکر به همراه 23 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم واگذاری تصدی‌گری توزیع کتب درسی به مردم و بخش خصوصی به استناد ماده 44 قانون اساسی. همچنین تذکر به همراه 22 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: لزوم ممانعت از نقل و انتقال معلمانی که سال‌های قبل منتقل شده‌اند.

- تذکر سید ناصر حسینی‌پور نماینده گچساران به همراه 18 نفر از نمایندگان به وزیر علوم: لزوم اجرای قانون استفساریه‌ ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون سراسری.

- تذکر محمدحسین آصفری نماینده اراک به وزیر علوم: لزوم بازنگری در ادغام صنعتی اراک با دانشگاه علوم این شهر و همچنین تذکر به وزیر بهداشت: لزوم تأمین دارو برای بیماران خاص و رسیدگی به هزینه‌های بالا و سرسام آور برای این بیماران.

- تذکر علی حدادی نماینده ساوجبلاغ به همراه 35 نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم تسهیل در اعطای وام‌های خرد به مردم. همچنین تذکر به همراه 27 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور: لزوم اطلاع‌رسانی در مورد  مراحل پیشرفت نهضت ملی مسکن. همچنین تذکر به همراه 26 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تسریع در انجام اقدامات عملی در خصوص طرح آبخیزداری جهت جلوگیری از خسارات بسیار سیل.

انتهای پیام

کد خبر 16042

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =