کد خبر 16441
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

نمایندگان گزارش می‌دهد؛

مجلس؛ عزادار قتل عام غزه/ ۶ پیشنهاد پارلمان ایران برای پارلمان‌های مستقل و آزادی خواه دنیا

مجلس؛ عزادار قتل عام غزه/ ۶ پیشنهاد پارلمان ایران برای پارلمان‌های مستقل و آزادی خواه دنیا

مجلس شورای اسلامی امروز در واکنش به قتل عام مسلمانان در بیمارستان غزه سیاه پوش شد؛ راهپیمایی وکلای ملت در محکومیت این جنایات، عزاداری در صحن مجلس و نشست خبری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بخشی از این واکنش‌ها بود. 

به گزارش نمایندگان، رژیم صهیونیستی با رقم زدن یک جنایت هولناک در قتل عام مردم مظلوم فلسطین در بیمارستان المعمدانی غزه، قافیه را به وجدان عمومی مردم جهان باختند؛ رفتاری وحشیانه که شاید تاریخ مشابه آن را چندان به یاد نیاورد. 

چند ساعت پس از رقم خوردن جنایت بزرگ قرن از سوی صهیونیست‌ها و همزمان با اعلام عزای عمومی در کشور، صحن مجلس شورای اسلامی هم امروز (چهارشنبه ۲۶ مهر ماه) سیاه پوش شد. با آغاز نشست علنی، رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه را برای دقایقی متوقف کرد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی مقابل ساختمان مجلس حضور یابند.

نمایندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم‌ «لبیک یا اباعبدالله» جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند. «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است»، «اسلام پیروز است، استکبار نابود است»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و «جنایت صهیونیست، جنایت آمریکا است» شعارهایی بود که نمایندگان پارلمان ایران سر دادند. 

مجلس؛ عزادار قتل عام غزه/ ۶ پیشنهاد پارلمان ایران برای پارلمان‌های مستقل و آزادی خواه دنیا

۶ پیشنهاد مجلس برای پارلمان‌های مستقل و آزادی خواه دنیا

نمایندگان مجلس همچنین با صدور بیانیه‌ای جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی غزه و کشتار کودکان بی‌گناه را محکوم کردند. 

در این بیانیه که در صحن مجلس قرائت شد ضمن محکومیت شدید این جنایت بشری و انتقاد از بی‌عملی دبیرکل سازمان ملل و مجامع بین‌المللی از پارلمان‌های کشورهای مستقل و آزادی‌خواه دنیا به ویژه پارلمان‌های اسلامی، ۶ خواسته مطرح شد. اول اینکه  از هیچ اقدامی در محکومیت و مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین فروگذار نکند؛ جنایت‌های رژیم‌های صهیونیستی را در مجامع بین‌المللی پیگیری نمایند،  با توجه به وضعیت وخیم انسانی در غزه و قطع کامل مسیرهای امدادرسانی ضمن ارسال کمک‌های بشردوستانه سازمان‌های مدعی بشردوستانه را برای ارسال کمک‌های انسانی تحت فشار قرار دهند؛ حکومت‌های خود را به قطع کامل ارتباط دیپلماتیک تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی ترغیب نمایند؛  شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی را تحریم کرده و قوانین تحریمی علیه این رژیم در مجالس خود وضع نمایند و در نهایت  کمک‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکای جنایتکار را به رژیم صهیونیستی محکوم کرده و سفارتخانه‌های آمریکا را تحت فشار قرار دهند. 

علاوه بر این در صحن مجلس، بیانیه نمایندگان جوامع ادیان الهی در مجلس در محکوم کردن تمامی جنایات رژیم صهیونیستی به خصوص جنایت بیمارستان غزه قرائت شد. ۵ نماینده اقلیت‌های دینی ایران  از جهانیان خواستند فارغ از منافع و حسابگری‌ها وظیفه انسانی خود که بنیاد امنیت و صلح را تشکیل می‌دهد، به فراموشی نسپارد.

بدون هیچ تعارفی حمایت خود را از هر گروهی که علیه رژیم صهیونیستی به پا خیزد اعلام می‌کنیم

در همین حال وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در نشستی خبری در حاشیه صحن مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی و مجلس در تمامی ارکان خود این جنایت وحشیانه را محکوم می‌کند، ادامه داد: این جنایت به معنای زیرپا گذاشتن کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو که ناظر بر بهبود سرنوشت زخمیان و مجروحان نظامی و غیرنظامی است را در بالاترین سطح خود نادیده گرفت، همچنین حقوق و عرف بین‌الملل را زیرپا گذاشته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنایتی که داعش‌ها در طول فعالیت خود مرتکب نشدند، در غزه توسط رژیم صهیونیستی انجام شد، اظهار کرد: ما در ایران بدون هیچ تعارفی حمایت خود را از هر گروهی -که علیه رژیم صهیونیستی به پا خیزد- اعلام کردیم.

وی با یادآوری اینکه عملیات طوفان الاقصی عملیاتی کاملا فلسطینی بود، مطرح کرد: با این وجود ما از مردم فلسطین و حقوق حقه آن‌ها در دفاع از خودشان حمایت خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها منتظر انتقام سخت جبهه مقاومت باشند، تصریح کرد: هیچ اسرائیلی و آمریکایی دیگر نباید در منطقه احساس امنیت کند چراکه حادثه شب گذشته پایانی بر آرامش حماس بود و به‌یقین طی روزهای آینده تحولات منطقه به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

به گفته وی مجلس و کمیسیون امنیت ملی از همان ساعات نخستین حادثه غزه و آغاز عملیات مسجدالاقصی اقداماتی را انجام داده و تا امروز جلسات مستمر خود را با مسئولان ذیربط در حوزه‌های مختلف دیپلماسی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی برگزار کرده است.

جلال‌زاده از ارسال نامه‌های متعدد به همتایان خود به در مجالس کشورهای اروپایی و اسلامی خبر داد و گفت: از آن‌ها خواسته‌ام برای دفاع از انسانیت و بشریت به میدان بی‌آیند و ادعای دفاع از حقوق بشری که دارند را عملا اعلام کنند.

انتهای پیام

کد خبر 16441

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =