کد خبر 1656
۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

اسفنایی:

شرکت‌های هواپیمایی متخلف در فروش بلیت های اربعین مجازات می‌شوند

شرکت‌های هواپیمایی متخلف در فروش بلیت های اربعین مجازات می‌شوند

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران، از تعیین مجازات برای شرکت‌های هواپیمایی متخلف در فروش بلیت برای زیارت اربعین توسط سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

به گزارش نمایندگان ما، محمدعلی اسفنایی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران، در تشریح جلوگیری از بروز تخلف در حوزه فروش بلیت هواپیما برای سفر زائران اربعین به عراق، گفت: ما روز گذشته طبق مصوبه ستاد اربعین و سازمان هواپیمایی کشوری جلسه‌ای را پیرامون نحوه کنترل قیمتی که برای بلیت‌های رفت و برگشت این مسیر در کلیه پروازهایی که در ایام مربوط به اربعین برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام می‌شود، برگزار کردیم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در بیان قیمت‌های تعیین شده برای بلیت‌های پرواز رفت و برگشت به عراق، ادامه داد: برای بلیت رفت و برگشت از تهران و سایر استان‌ها به جز مشهد مقدس به مقصد عراق 5 میلیون تومان تعیین شده و مبلغ 3 میلیون و دویست هزار تومان نیز برای مواردی که متقاضیان این پرواز تمایل دارند بلیت یک طرفه تهیه کنند، تعیین شده است. همچنین بلیت رفت و برگشت مشهد مقدس به عراق نیز به این دلیل 6 میلیون تومان تعیین شد که مسافت زمانی آن نسبت به تهران و سایر استان‌ها تا این کشور دورتر است.

نحوه مجازات شرکت‌های هواپیمایی متخلف

اسفنانی با اشاره به نوع تخلف‌های صورت گرفته در حوزه فروش بلیت‌های هواپیمایی رفت و برگشت به عراق، تصریح کرد: یکی از تخلفات در این زمینه این است که برغم اینکه می‌توانند بلیت‌های این مسیر را دوطرفه بفروشند، بلیت یک طرفه می‌فروشند تا بعد از برگزاری مراسم اربعین بتوانند برای مسیر برگشت بلیت‌های خود را به زائرانی که مجبور به برگشت هستند در آن پروسه زمانی با قیمت بالاتری بفروشند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر شرکت‌های هواپیمایی زائران را مجبور کنند که بلیت خود به مسیر عراق را یک طرفه خریداری کند، این اجبار در فروش است و مجازات آن در قانون این است که فروشنده مکلف می‌شود کالا یا خدماتی را که ارائه کرده است، پس بگیرد و برای مجازات آن هم پرداخت مبلغ 4 برابر بیشتر از نرخ کالا یا خدماتی که ارائه کرده‌اند، جریمه تعیین شده است، همچنین در مورد گرانفروشی هم دو تا چهار برابر میزان گرانفروشی مجازات خواهند شد.

اسفنانی یادآورشد: البته اعمال جریمه فوق به این معنا نیست که اگر یک نفر شکایت کند که بلیت 5 میلیونی را 7 میلیون تومان خریداری کرده همان دو میلیون ملاک تعیین جریمه قرار بگیرد، بلکه کلیه فروش‌هایی که این شرکت انجام داده است، محاسبه می‌شود و رقم کلی ملاک قرار گرفته و دو تا چهار برابر آن به عنوان جریمه تعیین خواهد شد. 

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران، تاکید کرد: البته مجازات‌های احتمالی از طرف سازمان هواپیمایی نیز برای این شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود که در این خصوص اعمال خواهند کرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 1656

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =