کد خبر 17148
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

نمایندگان گزارش می‌دهد:

تصمیمات عجیب و مشکوک برای تغییر جایگاه شبکه ۵

تصمیمات عجیب و مشکوک برای تغییر جایگاه شبکه ۵

شبکه نسیم با رفتن رامبد جوان و مهران مدیری عملاً جایگاه و پایگاه پرمخاطب خود را از دست داد حال مدیران تلویزیون بر این باورند که شبکه نسیم می‌تواند در جایگاه شبکه ۵ دوباره به مخاطب همیشگی برسد.

به گزارش نمایندگان، رسانه ملی در سال‌های اخیر اقدامات متفاوتی را برای حفظ و افزایش مخاطب و حتی رسیدن به مخاطب حداکثری انجام داده است اما این سیاست‌ها در مواردی با اقبال مواجه شده است و در مواردی گاه بیشتر توسط مدیران گذشته به بن‌بست رسیده است.

تردیدی نیست که مدیران رسانه ملی بایستی بر اساس سیاست‌های روز و البته نزدیک شدن به سلیقه و خواسته مخاطب مدام تغییر تاکتیک و شیوه بدهند تا ضمن جا نماندن از رسانه‌های تا دندان مسلح رقیب بتوانند با مخاطب همیشگی‌شان ارتباط را حفظ کنند.

یکی از تصمیماتی که اخیراً در رسانه ملی رخ داده است و طبیعتاً با هدف افزایش مخاطب و حفظ مخاطب فعلی، مدیران و سیاستگذاران تلویزیون به آن اندیشیده‌اند تغییر جایگاه شبکه تهران و شبکه نسیم است که از چند منظر قابل بررسی است.

شبکه نسیم با رفتن رامبد جوان و مهران مدیری عملاً جایگاه و پایگاه پرمخاطب خود را از دست داد حال مدیران تلویزیون بر این باورند که شبکه نسیم می‌تواند در جایگاه شبکه ۵ دوباره به مخاطب همیشگی برسد در حالی که فراموش نکنید اگر اقبالی بر فعالیت‌های شبکه نسیم محسوس است درست به زمانی برمی‌گردد که این شبکه در کانال ۲۰ رصد می شد و تماشاگرش برای رسیدن به برنامه‌های این شبکه بدون هیچ قول و قرار قبلی آنچه مد نظر داشت را (برنامه های پر طرفدار ی چون خندوانه یا دورهمی و ..‌. )در همان جایگاه قبلی پیدا می کرد پس تاکتیک تغییر کانال و جایگاه شبکه ها طبیعتاً رمز موفقیت نیست!

از سویی با تغییر مدیران شبکه پنج و بازگشت عنوان «تهران» به این شبکه که با حضور مدیران راس استان و شهرداری پایتخت و... رخ داد همگان بر این باور بودند که قرار است اتفاق ویژه ای در شبکه رخ دهد و سیاست گذاران معاونت سیما با این شیوه ی نو به دنبال بازگرداندن شبکه تهران به روزهای اوج هستند و امیدوارند با حمایت مادی و معنوی ارگان های مرتبط با پایتخت ، از شهرداری و استانداری گرفته تا دیگر سازمان های منتسب به شهر تهران، «شبکه تهران» با عنوان رسانه ی مرجع

ام القرای کشور های اسلامی که می تواند در نمایش الگویی اجتماعی - فرهنگی در ایران زمین حتی در میان دیگر کشورهای اسلامی نیز تاثیر گذار باشد به مخاطبی حداکثری در کشور برسد و دیگر مراکز استان ها نیز از سرمشق استاندارد این شبکه در نمایش وقایع فرهنگی , اجتماعی، اقتصادی ، زیست بوم و حتی معرفی جغرافیا و دستاورد های شهر و البته مطالبات مردم از مسئولین شهر و استان به کیفیتی متعالی .دست پیدا کنند.

اما در تصمیم های اخیر با زیر سوال بردن اهمیت جایگاه شبکه تهران از شبکه ی مرسوم پنج به کانال بیست در محل ست آپ باکس عملا با نادیده گرفتن هویت شبکه ارگان های مربوطه را نیز در مسیر حمایت دلسرد می بینیم چرا که مرسوم است که امامزاده را باید متولی اش در قدم اول اکرام کند تا دیگران به آن ارج و قرب در خور داشته باشند به خصوص این مسیر می تواند شبکه را به سمت خارج کردن حوزه معاونت سیما برساند و نگاهی استانی بر فضای شبکه حاکم شود که این اتفاق از زوایای مختلف روی کیفیت و کمیت آثار تاثیر گذار خواهد بود.

شبکه تهران با عنوان شبکه منتسب به پایتخت حالا می تواند مسیری متفاوت را طی کند چرا که امروز شهر تهران در حوزه های مختلف پایگاه ارتباط وسیع با مخاطبان است و در جریان های مختلف اجتماعی می تواند انتقال پیام و کلام  داشته باشد پس نباید از نزدیک ترین دسترسی مخاطب آن را خارج کنیم و تریبون به روز شبکه تهران را از سکوی مرجع بودن دور کنیم.

بدون هیچ تعارفی حتی اگر انتقال شبکه نسیم مد نظر جدی بود شبکه چهار با مخاطب خاص و هدفش که قشر فرهیخته ویژه ای را به خود درگیر می کند در این جابجابجای و مسیر تغییر می توانست گزینه مناسب مد نظر مدیران سیما باشد.

پر واضح است که طرفداران این شبکه غنی ( شبکه چهار ) بر اساس جنس و نوع موضوعات ، برنامه های مورد نیازشان را در کانال متبوع خود می یابند و این تغییر صدمه ای به شبکه منتسب به فرهیختگان نمی زند اما شبکه تهران با این تصمیم صدمه ای جبران ناپذیر را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام 

کد خبر 17148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    وا مگه میشه